نقدینه- بانک مرکزی با صدور بخشنامه ای اعلام کرد : کلیه بانک ها از اول آبان ۹۸مکلف به رفع سوءاثر از چک های برگشتی فاقد شکایت، ۳سال پس از صدور گواهی عدم پرداخت هستند.
به گزارش پایگاه خبری نقدینه، مدیر کل اعتبارات اداره اطلاعات بانکی بانک مرکزی اعلام کرد : پیرو بخشنامه ۲۸اسفند ماه ۹۷و بر اساس بند (و) تبصره ۳ماده ۵مکرر قانون اصلاح قانون صدور چک (مصوب آبان ماه ۹۷) بانک ها می بایست در صورت احراز عدم دعوی کیفری و حقوقی علیه چک توسط دارنده در خصوص چک هایی که ۳سال از تاریخ صدور گواهینامه عدم پرداخت آن ها سپری شده است نسبت به رفع سوءاثر از چکهای برگشتی با درج کد ۶اقدام کنند.
همچنین در ادامه آمده است : تا زمان راهاندازی سامانه استعلام طرح دعاوی کیفری و حقوقی علیه چک از سوی قوه قضاییه، بانک مربوطه می بایست نسبت به مکاتبه با مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه برای اخذ استعلام و احراز عدم دعوی کیفری و حقوقی در خصوص چک های مشمول مرور زمان سه سال اقدام کنند.
اطلاعیه بانک مرکزی