بانکداری ایران نیاز به اصلاح نظام کارمزد دارد

عضو اتاق بازرگانی ایران؛

بانکداری ایران نیاز به اصلاح نظام کارمزد دارد

نقدینه - عضو اتاق بازرگانی گفت: بانک‌های ایران ناچار هستند با تکیه بر طرح‌هایی نظیر اصلاح نظام کارمزد، زیرساخت‌های خود را تجهیز کنند.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه ،هیبت الله اصولی،عضو کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با خبرنگار ایبِنا در خصوص لزوم اصلاح نظام کارمزد بانک‌ها، اظهارداشت: در اینکه بانک‌ها به دلیل جلوگیری از ناترازی خود بایستی دست به اجرای طرح و برنامه‌های خاص بزنند، هیچ تردیدی نیست و به همین دلیل معتقدم اصلاح نظام کارمزد می‌تواند تاثیر بسزایی در این خصوص داشته باشد. هر چند این موضوع راهکار مناسبی از سوی بانک‌ها برای رسیدن به اهداف و تراز مطلوب خود است اما بدان معنا نیست که بانک‌ها با توجیه ناترازي به سراغ فعالیت‌های اقتصادی و تجاری بروند.

وی با تاکید بر اینکه درآمد تمام بانک ها از سرمایه‌های ثابت‌ وام های پرداختی است، گفت: عوامل دیگری همچون پایین بودن ارزش پول ایران در برابر ساير ارزها نیز تاثیر منفی روی منابع مالي بانک‌ها دارد. در نتیجه هیچ راهی جز فعالیت و راه‌های فرعی برای بانک ها باقی نمی ماند تا ناترازی خود را جبران کنند.

عضو کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی ایران، اصلاح نظام کارمزد بانکی را یکی از راهکارهای مناسب اما ناکافی در شرایط کنونی خواند و افزود: اینکه با اصلاح نظام کارمزد بانکی، بتوان گامی مثبت در جهت رسیدن به تراز مثبت بانك ها برداشت، هیچ شکی نیست، اما این هدف نبايد محدود به همین موضوع باشد و بايستي راهكارهاي ديگري نیز اتخاذ شود.

اصولی با بيان اينكه بانکداری ایران در قياس با کشورهای دیگر قدیمی و معمولی است، گفت: بانک های ما در شرایط کنونی مجبورند زیرساخت های خود را تجهیز و توسعه دهند و اگر درآمد بانک ها نیز از ارائه خدمات بانکی حاصل شود مطمئنا می توان کارهای بزرگی انجام داد و تحول محسوسی در این عرصه ایجاد کرد.

این فعال اقتصادی به لزوم تجهیز و توسعه شبکه بانكي با تکیه بر اصلاح کارمزد اشاره کرد و گفت: بدیهی است با تجهیز و توسعه زیرساخت ها ضمن بالابردن امنیت شبکه و ضریب اطمینان، می توان اعتماد مطلوبی برای سرمایه گذاران بوجود آورد. اصناف و صاحبان کسب و کار هم با مشاهده چنین دستاوردهایی استقبال خوبی از اصلاح نظام کارمزد خواهند کرد، چون معتقدم این موضوع کاملا بی ضرر و مثبت است.

https://naghdineh.ir/page/96175/
لینک مطلب :
چاپ print version