ترمز طلای جهانی در حوالی ۲۰۰۰ دلار

ترمز طلای جهانی در حوالی ۲۰۰۰ دلار

نقدینه - بازار طلای جهانی با کاهش سرعت تورم آمریکا در ماه فوریه (بهمن و اسفند) دوباره در حال آزمایش مقاومت در برابر ۲۰۰۰ دلار در هر اونس است.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه ، وزارت بازرگانی ایالات متحده اعلام کرد که شاخص قیمت اصلی هزینه‌های مصرف شخصی این کشور در ماه گذشته در مقایسه با افزایش ۰.۵ درصدی ژانویه (دی و بهمن)، ۰.۲ درصد افزایش یافته است. این داده‌ها اندکی ضعیف‌تر از حد انتظار بود، زیرا اقتصاددانان افزایش ۰.۴ درصدی را پیش‌بینی کرده بودند. همچنین، تورم مخارج مصرف شخصی در ۱۲ ماه گذشته ۴.۶ درصد و کمتر از انتظارات افزایش یافت و در ۴.۷ درصد ثابت ماند.

قیمت طلا در روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار به ۱۹۶۹ دلار و ۷۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز به ۱۹۷۰ دلار و ۷۰ سنت رسید.

بازار طلا در واکنش اولیه خود به آخرین داده‌های تورم شاهد برخی حرکت‌های جدید است و تحلیل گران انتظار صعود را دارند. قیمت آتی طلا در ژوئن (خرداد و تیر) آخرین بار با ۰.۳ درصد افزایش در روز، با ۲۰۰۳ دلار و ۷۰ سنت در هر اونس معامله شد.

نتایج بررسی نشان داده است که بازار‌ها تقریباً ۵۴ درصد احتمال دارند که بانک مرکزی ایالات‌متحده پس از جلسه ماه مه (اردیبهشت و خرداد)، نرخ‌های بهره را بدون تغییر باقی بگذارد.

این گزارش نشان می‌دهد که کاهش فشار‌های تورمی در حالی رخ می‌دهد که فعالیت‌های اقتصادی همچنان کند می‌شوند و مصرف‌کنندگان کمتر خرید و بیشتر پس‌انداز می‌کنند.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، در این گزارش آمده است که هزینه‌های شخصی در ماه فوریه در مقایسه با افزایش ۱.۸ درصدی ژانویه ۰.۲ درصد افزایش یافته است.

منبع: ایسنا

https://naghdineh.ir/page/94684/
لینک مطلب :
چاپ print version