دستورالعمل «ارسال گواهینامه حق تقدم خرید سهام جدید به طور الکترونیکی» ابلاغ شد

دستورالعمل «ارسال گواهینامه حق تقدم خرید سهام جدید به طور الکترونیکی» ابلاغ شد

نقدینه- دستورالعمل ارسال گواهینامه حق تقدم خرید سهام جدید به طور الکترونیکی، در ۶ ماده و ۳ تبصره، در تاریخ ۵ دی ماه ۱۴۰۱ به تصویب هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار رسید و امروز برای اجرا به کلیه ناشران ثبت‌شده نزد سازمان ابلاغ شد.

 به گزارش پایگاه خبری نقدینه به نقل از روابط عمومی سازمان خصوصی سازی، بر اساس این دستورالعمل ناشر موظف به اطلاع‌رسانی نحوه دریافت گواهینامه حق ‌تقدم سهام جدید در آگهی پذیره‌نویسی افزایش سرمایه است؛ این مصوبه برای کلیه ناشران ثبت شده نزد سازمان لازم الاجراست.

همچنین ناشران باید مشخصات حساب تخصیص‌یافته بابت افزایش سرمایه و مبلغ مطالبات حال‌شده هر یک از سهامداران را مطابق با فرمت اعلامی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به آن شرکت ارسال کند.

در این راستا شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه موظف است که ظرف 3 روز کاری از زمان دریافت مشخصات موضوع این ماده، تأیید یا عدم تأیید انجام مراتب مربوط را جهت اطلاع به ناشر و جهت صدور تأییدیه انتشار آگهی پذیره‌نویسی به سازمان اعلام کند.

لازم به ذکر است؛ دستورالعمل مذکور بر اساس بند «چ» ماده 68 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی مصوب 1396 و همچنین بر وفق بند 2 ماده 7 قانون بازار اوراق بهادار مصوب 1384، تدوین و ابلاغ شده است.

https://naghdineh.ir/page/93428/
لینک مطلب :
چاپ print version