وام ازدواج و فرزندآوری چقدر افزایش می‌یابد؟

بانکی‌پو پاسخ داد؛

وام ازدواج و فرزندآوری چقدر افزایش می‌یابد؟

نقدینه - رئیس کمیسیون قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مجلس توضیحاتی درباره میزان افزایش وام ازدواج و فرزندآوری برای سال آینده داد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه ،  امیرحسین بانکی‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ اعتباری کلی برای وام ازدواج و وام فرزندآوری در نظر گرفته است، گفت: مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه سال آینده میزان وام ازدواج و وام فرزندآوری را متناسب با نرخ تورم مشخص می‌کند.

رئیس کمیسیون قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مجلس تاکید کرد: طبق قانون جوانی جمعیت باید تورم سالانه در تعیین وام ازدواج و وام فرزندآوری مورد توجه قرار گیرد. اگر تورم فعلی را ۴۲ درصد در نظر گیریم، باید به وام ازدواج نسبت به سال گذشته حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان اضافه شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: مبلغ وام ازدواج سال ۱۴۰۱ برای زوج‌های زیر ۲۳ و ۲۵ سال نفری ۱۵۰ میلیون تومان بود که در مجموع می‌توانستند وام ۳۰۰ میلیونی دریافت کنند. به احتمال زیاد وام ازدواج در سال آینده برای زوج‌های زیر ۲۳ و ۲۵ سال نفری ۲۰۰ میلیون تومان می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین سال گذشته وام ازدواج برای دیگر افراد ۱۲۰ میلیون تومان بود که زوجین می‌توانستند در مجموع ۲۴۰ میلیون تومان وام ازدواج دریافت کنند. احتمالاً وام ازدواج این افراد برای سال آینده نفری ۱۷۰ میلیون تومان خواهد شد.

بانکی‌پور با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ وام فرزندآوری از ۲۰ میلیون تا ۱۰۰ میلیون تومان بود، اظهار داشت: وام فرزندآوری هم احتمالاً برای سال آینده از ۳۰ میلیون تا ۱۵۰ میلیون تومان شود. البته باید پیشنهادات نمایندگان در کمیسیون تلفیق و صحن مجلس بررسی شود و سپس درباره این موضوع تصمیم‌گیری می‌کنیم.

https://naghdineh.ir/page/92706/
لینک مطلب :
چاپ print version