موسسه اعتباری کوثر برای تبدیل شدن به بانک آماده است

عیسی رضایی، مدیرعامل در گفت و گو با نقدینه:

موسسه اعتباری کوثر برای تبدیل شدن به بانک آماده است

نقدینه- مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر از آماده بودن این موسسه جهت بانک شدن خبر داد و اظهار داشت: با وجودی که بسیاری از شرایط مربوطه را احراز کرده ایم اما معذوریت های بانک مرکزی باعث شده که هنوز این امر محقق نشود.

عیسی رضایی در گفت و گو با پایگاه خبری نقدینه افزود: بحث های نرم افزاری، تجهیزات، موضوعات مربوط به پولشویی و ... از جمله مباحثی است که برای اخذ مجوز بانک مرکزی لازم بوده و هیاتی 4 نفره متشکل از نمایندگان بانک مرکزی، وزارت اقتصاد، وزارت اطلاعات و دادگستری شرایط موسسات مالی و اعتباری را جهت بانک شدن بررسی می کنند.

رضایی با بیان این موضوع که زیر ساخت ها برای تبدیل شدن به بانک کاملا آماده است، گفت: طی کردن مراحل برای این که موسسه کوثر به بانک تبدیل شود از این به بعد بستگی به ملاحظات کلان کشوری و ضوابط بانک مرکزی دارد.

مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر در مورد سیاست این موسسه در بحث مطالبات معوق نیز اظهار داشت: تسلط داشتن بر معوقات، جلوگیری از افزایش مطالبات معوق و مدیریت کردن بر این مقوله از اقدامات موسسه اعتباری کوثر برای کاهش معوقات است.

رضایی با بیان این نکته که هیچ بانکی نمی تواند ادعا کند که مطالبات معوق ندارد افزود: اعطای تسهیلات مستلزم معوقات است و فقط نوع برخورد با این قضیه و کاهش دادن آن در بانک ها و موسسات مختلف متفاوت است.

وی خاطر نشان کرد: از سال گذشته در استان هایی که بالای دو درصد معوقات داشتند، اعلام شد که تا تسویه این معوقات، تسهیلات ارائه ندهند و این یک اقدام در جهت کنترل و کاهش معوقات از سوی موسسه اعتباری کوثر بود.

رضایی با بیان این نکته که بانک ها و موسسات مالی باید از ابزار مختلف جهت وصول مطالبات معوق خود استفاده کنند، افزود: با اعتبار سنجی درست و پیشگیری از افزایش مطالبات معوق باید به گونه ای این موضوع را مدیریت کرد که مشکلی برای سیستم بانکی ایجاد نکند.

مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر نسبت مطالبات معوق این موسسه را 2.5 درصد اعلام کرد و اظهار داشت: تمام این مطالبات قابل وصول و کنترل شده است.

وی یکی از راهکارهای  برون رفت از شرایط افزایش مطالبات معوق بانک ها را کاهش ارائه تسهیلات بیان کرد و افزود: اگر نرخ سپرده قانونی کاهش یابد و نقدینگی به بانک ها تزریق شود دیگر معوقات معضلی برای نظام بانکی نخواهد بود. ضمن این که استقراض دولت و چاپ کردن پول جدید هم می تواند یکی از راهکارهای حل این مشکل باشد.

بنگاهداری کوثر تحت کنترل است

رضایی در مور د بحث بنگاهداری و رعایت نسبت های بانک مرکزی گفت: از آن جا که این موسسه مجوز فعالیت خود را در زمان مدیریت کنونی بانک مرکزی اخذ کرده است، تمام تلاش خود را انجام می دهد که به قوانین بانک مرکزی متعهد باشد.

وی همچنین از توافقی بین این موسسه با بانک مرکزی خبر داد و افزود: موسسه اعتباری کوثر در نظر دارد بنگاهداری خود را به زیر حد تعیین شده بانک مرکزی برساند ضمن این که اکنون هم تقریبا بنگاهداری مستقیم نداریم.

 

 

 

https://naghdineh.ir/page/9174/
لینک مطلب :
چاپ print version