سیاست‌های جدید ارزی منجر به کاهش قیمت کالاها می‌شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن:

سیاست‌های جدید ارزی منجر به کاهش قیمت کالاها می‌شود

نقدینه -سیاست‌های ارزی بانک مرکزی سبب کاهش قیمت کالاها و افزایش تولید محصولات خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه ،  سید جواد حسینی کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی درباره تاثیر تصمیمات جدید بانک مرکزی بر بازار و کالای اساسی با توجه به افزایش سقف تسهیلات، سقف حوالجات و کاهش کارمزد انتقال ارز در تامین و ترخیص منابع ارزی برای کالا‌های اساسی گفت: کار‌هایی از این دست در شرایطی که کشور با مشکلات اقتصادی روبرو است، در راستای بهبود آن موثر واقع می‌شود، زیرا زمینه ترخیص کالا‌های اساسی به میزان کافی و با سرعت را فراهم می‌سازد و بدون شک کمکی برای گذران زندگی مردم خواهد بود.
وی در ادامه اضافه کرد: سیاست‌های جدید بانک مرکزی از یک سو ارز به میزان کافی و لازم در اختیار واردکنندگان قرار می‌دهد و از سوی دیگر برای فعالان در این حوزه انگیزه و امکان تلاش بیشتری ایجاد می‌کند. همانطور که مورد اشاره قرار گرفت، این کار سبب خواهد شد سرعت ترخیص کالا‌ها افزایش یابد و در نتیجه آن دستیابی مردم به کالا‌های اساسی نسبت به گذشته بهبود پیدا کند و کمبودی دیده نشود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن در این خصوص تصریح کرد: تصمیمات جدید بانک مرکزی نشان از این دارد که دولت ضرورت تامین کالا اساسی را به درستی متوجه شده و برای جبران کردن آن راهکار در دست دارد. برهمین اساس این کار ارزشمند است و آغاز راهی به حساب می‌آید تا بانک مرکزی بتواند علاوه بر تامین کالاهای اساسی، تهیه مواد اولیه کالا‌های دیگر را نیز در دستور کار قرار دهد.
نماینده مردم کرمانشاه در خانه ملت در ادامه اظهار داشت: این کار می‌تواند فتح بابی برای کاهش هزینه تمام شده تولید باشد تا در نتیجه آن شاهد کاهش قیمت نهایی و افزایش تولید محصولات مختلف در آینده باشیم.
حسینی کیا در ادامه بیان کرد: انشاالله در آینده به میزان قابل توجهی با کاهش قیمت روبرو خواهیم شد.

https://naghdineh.ir/page/91160/
لینک مطلب :
چاپ print version