سومین روز نزول در بورس؟

پیش بینی بازار سهام 16 آذر 1401

سومین روز نزول در بورس؟

نقدینه - در 2 روز اخیر شاخص کل بورس تهران نزول کرده و در آستانه ثبت سومین روز نزولی قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه به نقل از اکوایران، برای  پیش بینی  بورس  امروز  –چهارشنبه 16 آذر- به روند  بازار سهام  در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه  شاخص کل بورس  4 هزار و 199 واحد نزول کرد و به رقم یک میلیون و 409 هزار و 404 واحد رسید. اما شاخص کل هم‌وزن هزار و 616 واحد بالا آمد و در رقم 416 هزار و 190 واحد ایستاد.  شاخص کل  فرابورس 30 واحد افت کرد و به رقم 18 هزار و 610 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 381 نماد رشد قیمت و 290 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 57 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 43 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت‌ بیمه دانا (دانا)، شرکت صنایع شیمیایی  فارس  (شفارس) و شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه (وبیمه) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در  فرابورس  نیز شرکت‌ بیمه زندگی خاورمیانه (بخاور) شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک (گدنا) و شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان (زگلدشت) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای ولملت (شرکت واسپاری ملت)،  میدکو  (شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه) و  کگل  (شرکت معدنی و صنعتی گلگهر) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت بیمه دی (ودی)، شرکت  سرمایه گذاری مسکن  شمالغرب (ثغرب) و شرکت عمران و توسعه شاهد (ثعمرا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه 96 نماد صف خرید داشتند و 22 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 38 درصدی به 275 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش 25 درصد افزایش یافت و 188 میلیارد تومان بود. در پایان معاملات دیروز ارزش صف‌های خرید در رقم 173 میلیارد تومان ایستاد و بازار با مازاد تقاضا بسته شد.

پیش بینی بورس

در پایان معاملات نماد غاذر (شرکت کشت و صنعت پیاذر) با صف‌ خرید 21 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از غاذر، نمادهای ورنا (شرکت سرمایه گذاری رنا) و کپشیر (شرکت پشم شیشه ایران) بیشترین صف خرید را داشتند. از طرف دیگر، بیشترین صف فروش –در پایان معاملات سه‌شنبه- به ولملت،  ساینا  و میدکو تعلق داشت.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که در 2 روز اخیر شاخص کل نزول کرده و در آستانه ثبت سومین روز نزولی قرار گرفته است. 

دیروز شاخص کل بیش از 4 هزار واحد –معادل 3 دهم درصد- پائین آمد اما  شاخص هم وزن  3 دهم درصد صعود کرد. همچنین تعداد نمادهای سبزپوش بیشتر از قرمزهای بازار بود و 57 درصد نمادهای بازار رشد قیمت داشت. 

علاوه بر این رقم خروج سرمایه از بازار کاهش یافت و روز سه‌شنبه خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار 67 میلیارد تومان بود. با این حال ثبت دوازدهمین روز متوالی خروج  پول حقیقی  نشانه منفی مهمی برای معامله‌گران است. بیشترین خروج پول به نمادهای خساپا، خبنیان، شپنا، بپاس، فملی، شستا، فولاد، نوری، وغدیر و  صبا  اختصاص داشت.

روز سه‌شنبه نمادهای میدکو، کگل، وپاسار، فملی، رمپنا، شتران، شبندر، فولاد، شستا و  شپنا  بزرگان بازار در روز سه‌شنبه بودند که بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند. در مقابل اغلب نمادهای خودرویی‌ سبزپوش بودند و  خودرو  و  خساپا  در کنار فارس و فخاس نمادهایی بودند که مانع افت بیشتر شاخص کل شدند.

همچنین نمادهای خودرو، خگستر و خساپا بیشترین معاملات بازار را داشتند. تحلیلگران تکنیکی مرز یک میلیون و 422 هزار واحد را سطح مقاومتی می‌دانند که مانع رشد شاخص است. از سوی دیگر احتمال کمبود انرژی در هفته‌های پیش رو و ابهامات درباره بودجه 1402 از عوامل بنیادی نزول قیمت‌ها هستند. بازدهی بیشتر بازارهای موازی را نیز باید از عوامل اصلی کوچ سرمایه‌ها از بازار سهام تلقی کنیم. با این حال این روند به این معنا نیست که با رشد بازار سرمایه‌ها بازخواهند گشت. بازار سرمایه با ریسک‌ها و ابهامات بسیاری مواجه است و تا زمانی که این نااطمینانی‌ها برطرف نشوند سرمایه از آن گریزان خواهد بود.

پیش بینی بورس

https://naghdineh.ir/page/91091/
لینک مطلب :
چاپ print version