ضوابط تشکیل و فعالیت کمیته ارزیابی عملکرد کارکنان صنعت بیمه

از سوی بیمه مرکزی ابلاغ شد:

ضوابط تشکیل و فعالیت کمیته ارزیابی عملکرد کارکنان صنعت بیمه

 نقدینه - هیئت عامل بیمه مرکزی «ضوابط تشکیل و فعالیت کمیته ارزیابی عملکرد متصدیان و افراد پیشنهادی جهت تصدی مشاغل کلیدی صنعت بیمه» پیشنهادی اداره کل نظارت بر شرکت های بیمه و هماهنگی امور استانها و اصلاحی کمیته را تصویب و به شرکت های بیمه ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه از اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل بیمه مرکزی، مدیرکل نظارت بر شرکت های بیمه و هماهنگی امور استانهای بیمه مرکزی از ابلاغ ضوابط تشکیل و فعالیت کمیته ارزیابی عملکرد  عملکرد متصدیان و افراد پیشنهادی جهت تصدی مشاغل کلیدی صنعت بیمه خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت عملکرد کارکنان صنعت بیمه، مقرر شد اقدامات نظارتی بیمه مرکزی در حسن اجرای آیین نامه ۹۰ تقویت شود و به همین منظور اصلاح ضوابط فعالیت کمیته ارزیابی عملکرد متصدیان و افراد پیشنهادی جهت تصدی مشاغل کلیدی صنعت بیمه به هیات عامل بیمه مرکزی ارائه شد.

دکتر امیر صفری خاطرنشان کرد: هیات عامل بیمه مرکزی نیز در جلسه مورخ ۰۶/۰۴/ ۱۴۰۱به استناد تبصره «۵» ماده (۲) و تبصره ماده (۱۰) «دستورالعمل بررسی صلاحیت حرفه‌ای کارکنان کلیدی موسسات بیمه»  این ضوابط را تصویب و به شرکت های بیمه ابلاغ کرد.

دبیر کمیته ارزیابی عملکرد کارکنان صنعت بیمه از کاهش سقف نمره منفی مدیران ارشد کلیدی خبر داد و گفت: در ضوابط جدید، سقف نمره منفی جهت تایید صلاحیت حرفه ای مدیران ارشد کلیدی از ۳۰ به ۲۰ کاهش یافت.

وی در ادامه گفت: همچنین امکان حضور فردی که پرونده وی در کمیته مطرح است، برای حضور در جلسه رسیدگی به پرونده جهت دفاع و ارائه توضیحات فراهم شده است.

مدیرکل نظارت بر شرکت های بیمه و امور هماهنگی استانها گفت: در این ضوابط موارد تشویقی نیز برای عملکرد مثبت مدیران در نظر گرفته شده است و  معاونین و مدیران بیمه مرکزی می توانند ضمن بررسی عملکرد متصدیان و افراد پیشنهادی تصدی مشاغل کلیدی صنعت بیمه و شناسایی اقدامات مثبت آنان، درخواست تشویق افراد مورد نظر را همراه با پیشنهاد مشخص برای طرح در کمیته به رئیس کمیته ارسال کنند.

https://naghdineh.ir/page/89934/
لینک مطلب :
چاپ print version