آموزش را در همه زمینه‌ها جدی بگیرید

قائم مقام مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر:

آموزش را در همه زمینه‌ها جدی بگیرید

نقدینه-قائم مقام مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر بر لزوم رعایت کامل شرایط عقد در هنگام اعطای تسهیلات تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، جواد فهیمی پور در پنجمین همایش مسوولان اعتباری استان های موسسه اعتباری کوثر افزود: با چنین شرایطی می توانیم موسسه ای پویا شاخص و فعال در سراسر کشور باشیم و جذب مشتری را نیز به همراه داشته داشته باشیم.

وی با بیان اینکه این موسسه از آغاز راه بسیار طولانی را با سرعت زیاد پیموده است، افزود: اکنون زمان این است که به فکر حفظ سرعتمان باشیم و از نفس نیفتیم چون هنوز تا قله راه بسیاری مانده است.

فهیمی پور با تاکید بر حفظ سلامتی، توانایی و تلاش مداوم برای رسیدن به هدف، ادامه داد: برای رسیدن آنچه مورد نظر داریم باید در وهله اول دانش و آگاهی مان را افزایش دهیم چون به مرور هرچه به قله نزدیک شویم پیچ و خم و پرتگاههای مسیر نیز بیشتر خواهد شد.

وی افزود: آموزش را در همه زمینه ها جدی بگیرید و به آموزش های برگزاری از سوی موسسه اکتفا نکنید و خودتان نیز دغدغه آموزش را در همه حال داشته باشید و سعی کنید دانش و آگاهی تان از کاری که در حال انجام دادن آن هستید، اولی باشد.

فهیمی پور توصیه کرد: از خودتان بپرسید آیا از همه لحاظ کامل هستید، قطعا موثر خواهد بود چون همیشه راهی برای بهتر شدن وجود دارد.

قائم مقام مدیرعامل موسسه با بیان اینکه انضباط و جدیت همیشه باید بر مجموعه حاکم باشد، ادامه داد: ضمن اینکه هر آنچه تاکنون داشته ایم باید حفظ شود، باید دائم از لحاظ جسمی، فکری و ابزاری در حال به روز شدن باشیم و کنترل و نظارت دائم بانک مرکزی را روی خود احساس کنیم چون با کنترل دقیق این مرکز با کوچک ترین قدم نادرستی به دره سقوط خواهیم کرد.

فهیمی پور با اشاره به افزایش مداوم کیفیت کار موسسه، گفت: با سرعتی که تاکنون حفظ کردیم و به جایگاهی که اکنون رسیده ایم، بهترین زمان برای افزایش کیفی کارمان فرا رسیده است.

وی همچنین همکارانش را به برخورد مناسب با اقشار مختلف و مراجعه کنندگان موسسه توصیه کرد و افزود: خواست مشتری برایمان در اولویت قرار دارد چون افراد انتظار دارند در نهایت به آنچه خواسته شان است برسند.

وی در پایان ضمن تاکید بر اعتبارسنجی درست و دقیق، آموزش در همه حال را نیز ضروری دانست و افزود: هرآنچه داریم از نام کوثر است.

نخستین کارگروه تخصصی پنجمین همایش مسئولان اعتبارات موسسه اعتباری کوثر در محل سالن کنفرانس هتل شهاب شهر گرگان برگزار شد.

مشاور معاون اعتبارات و تسهیلات موسسه در این کارگروه با بیان اینکه کار در حوزه بانکداری اسلامی را 10 سال پیش از این آغاز کرده است، گفت: طی این مدت تجربیات بسیاری را در این بخش کسب کردم.در چند ماه اخیر نیز با شروع فعالیتم در موسسه مالی کوثر فعالیت و بررسی بسیاری انجام داده ام و پیشنهادهای زیادی دریافت کردم که نشان دهنده استقبال عظیم این موسسه از کسب اطلاعات در مسائل فقهی و شرعی است.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به اینکه نام کوثر متعلق به حضرت زهراست، افزود: این نام خیر کثیر به دنبال دارد و در اسلام نیز عنایت و توجه به ایشان بسیار زیاد است ضمن اینکه تاکنون همین نام سرچشمه برکت بسیاری برای  این موسسه بوده است.

وی در ادامه به مباحث تخصصی بانکداری اسلامی پرداخت و ابتدا انواع مشارکت، نحوه واگذاری و تسهیل آن و مرابحه و قوانینش را برای حاضرین توضیح داد.

او نظارت در قرارداد مشارکتی را نکته ای مهم و اساسی عنوان کرد و گفت: نظارت در حوزه اجرا باید موجود باشد تا تخلف از مواد شرعی صورت نگیرد. همچنین باید سعی شود الزامات قانونی بانکها برای پرداخت به موقع اقساط بازدارنده باشد نه اینکه اثری بالعکس داشته باشند و مشوق باشند، چون در واقع این الزامات هستند که باید فرد را ملزم به پرداخت به موقع بدهی کنند .

حجت الاسلام مهدوی توضیحات تخصصی را نیز درباره انواع عقد و عقود جایز و لازم ارائه داد و اظهار داشت: من همیشه پاسخگوی سوالات شما هستم و به کارم در این حوزه عشق می‌ورزم چون معتقدم بانک مانند قلب جامعه است و اصلاح بانک منجر به اصلاح جامعه خواهد شد. باید تلاش کنیم تا پول ربوی و حرام وارد زندگی مردم نشود.

فرهنگ سازمانی مسئله بسیار حیاتی در کوثر

در ادامه معاون اعتبارات و تسهیلات موسسه مالی کوثر با تاکید بر اینکه قوانین شرعی برای مشکل کردن کارها نیستند، گفت: منظور از همه این بایدها درست انجام شدن کارهاست و نظارت خصوصا در وام های خرد موضوع مهمی است. مسئولیت قانونی ما در این حوزه بیشتر است ضمن اینکه جایگاه بخش اعتبارات نیز جایگاه خاص و مهمی است و یکی از اصلی ترین فعالیتهای هر بانک به شمار می‌رود.

حسین کرمی با بیان اینکه فرهنگ سازمانی مسئله بسیار حیاتی است، افزود: فرهنگ سازمانی موسسه باید با دیگر سازمانها متفاوت باشد و اکنون بایستی فرهنگ کار تلاش و نشاط بر شعبه حاکم باشد و با خوش خلقی و کمال ادب و احترام با مشتری برخورد شود چون وجود مشتری چه خرد و چه کلان لازمه فعالیت بانک است.

وی توضیح داد: مشتریان و سهامداران جزء ذینفعان بانک هستند و باید آنها را مورد توجه قرار دهیم و با الگو قرار دادن پیغمبر اسلام رفتاری پر مهر و عطوفت با آنان داشته باشیم. همچینی علاوه بر آن با عمل کردن به قولهایی که به آنها می‌دهیم اعتمادشان را جلب کنیم و به عنوان مشاوری امین در کنارشان باشیم.

کرمی رعایت مسائل شرعی در تمامی برنامه‌ها را اولویت مهم موسسه دانست و ادامه داد: باید سعی کنیم در بیان ضوابط و درخواست مدارک از متقاضیان کاری کنیم که دریافت وام به مذاق آنان شیرین بیاید چون تجربه نشان داده است مشتریان به مکانی مراجعه می‌کنند که بهای بیشتری به شخصیتشان داده شود.

معاون اعتبارات و تسهیلات موسسه سهولت، سرعت، سهت، دقت، صراحت، صداقت، حراست، حرمت و امانتداری را از جمله انتظارات مشتریان در صنعت بانکداری عنوان کرد و گفت: باید ضمن رعایت اصول به مشتری ارزش دهیم و اگر احساس کردیم مشکلی را در دریافت خدمات احساس می‌کند از او پرسیده و راه حل لازم را ارائه دهیم و سعی کنیم هیچگاه به مشتری وعده ای  ندهیم که نتوانیم به آن عمل کنیم .

وی در ادامه سیاستهای تشویقی و تنبیهی موسسه در برخی استانهای کشور را مطرح کرد و افزود: برنامه های مختلفی برای انعقاد قرارداد با شرکت‌ها و سازمانهای مختلف و ارائه خدمات به کارکنان آنها در دست اجرا داریم که بکارگیری خدمات بیمه و لیزینگ در موسسه از جمله این برنامه‌ها است.

رعایت مسائل شرعی از ملزومات موسسه اعتباری کوثر

در ادامه کارگروه نائبی از شرکت لیزینگ افق اقتصاد از همکاری موسسه با این شرکت و ارائه خدمات جدید خبر داد و گفت: همکاری با شرکت لیزینگ به دستیابی بخشی از اهداف موسسه اعتباری کوثر کمک خواهد کرد که مهمترین آن رعایت مسائل شرعی است چون اگر تسهیلات هدفمند باشد و روی آن نظارت انجام شود منابع موسسه به مسیر درست رفته و احتمال ریسک اعتباری کاهش می‌یابد. امیدوارم با خدماتی که به اسم تسهیلات در قبال دریافت کالا ارائه می‌دهیم بازدهی مطلوب موسسه را فراهیم اوریم.

کرمی در پایان نشست تخصصی به بررسی مقدار مطالبات این موسسه در استان‌های کشور و مقایسه حجم مطالبات در آنها و مقایسه مقدار آنها با سال گذشته پرداخت و گفت: برخی استانها در وضعیت قرمز قرار دارند که باید پیگیری های لازم برای دریافت و وصول مطالبات انجام شود.

وی ضمن تاکید بر رسیدگی به اقساط معوقه و پیگیری قانونی آنها همکارانش را به مدارا و درک مشکلات مردم نیز دعوت کرد و در پایان به سولات حاضرین پاسخ داد. 

نشست خبری معاون اعتبارات و تسهیلات موسسه اعتباری کوثر برگزار شد

رمز موفقیت کوثر / راه‌اندازی سیستم تاک برای نخستین بار در کشور/ اعطای وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد

معاون اعتبارات و تسهیلات موسسه کوثر از راه‌اندازی سیستم ثبت نام اینترنتی دریافت تسهیلات این مؤسسه برای اولین بار در کشور خبر داد.

حسین کرمی که در نشست مطبوعاتی این موسسه اعتباری به همت پایگاه خبری تحلیلی گرگان‌آنلاین سخن می‌گفت، از راه اندازی سامانه «تاک» خبر داد و افزود: کوثر اولین بانکی است که خدمات اینترنتی فعال را در کشور برای دریافت تسهیلات ارائه می‌کند و تاکنون هیچ بانک یا موسسه ای در کشور نظیر آن را ارائه نکرده است.

وی در این نشست که روز گذشته و در حاشیه پنجمین همایش مسئولان اعتبارات موسسه اعتباری کوثر و به میزبانی مدیریت شعب استان گلستان و در شهر گرگان برگزار شد، ابتدا به ارائه عملکرد این موسسه پرداخت و گفت: براساس سیاستها و خط مشی‌های موسسه معمولا کارگروههایی با هدف رفع و بررسی چالشها و ارائه راهکار با حضور مسئولین اعتبارات استانها برگزار می‌شود که این بار گلستان را به دلیل پتانسیل بالایی که دارد، برای برگزاری همایش انتخاب کردیم.

کرمی رعایت مسائل شرعی در پرداخت تسهیلات، رعایت ضوابط بانک مرکزی و ویژگی خاص وام‌های قرض الحسنه  در موسسه اعتباری کوثر را اصول اساسی بخش اعتبارات این موسسه دانست و ادامه داد: به عنوان مثال هم اکنون در موسسه کوثر وام قرض الحسنه ای پرداخت می‌شود که طی پرداخت آن هیچگونه کارمزدی از متقاضی دریافت نمی شود.

معاون اعتبارات موسسه اعتباری کوثر اعلام کرد: ما از 08/08/1388 که دقیقا مصادف با ولادت امام رضا (ع) بود موافقت اصولی بانک مرکزی را گرفتیم و بعد از شروع کار نیز همپای ضوابط بانک مرکزی پیش رفتیم.

وی گفت: 20 درصد نقدینگی کشور در دست موسسات غیر مجاز است و متاسفانه هیچ نظارتی هم روی آنها نیست اما خوشبختانه در سالهای اخیر تعداد زیادی از آنها ساماندهی شدند و به ما هم تکلیف کردند که برخی از آنها در موسسه اعتباری کوثر ادغام شوند که موسسه جوانان خیر که 55 شعبه در 4 استان کشور داشت و حدود 17 هزار میلیارد نیز تعهد ایجاد کرده بود را پذیرفتیم و اگر ما ورود نمی کردیم معلوم نبود چه بحرانی پیش می آمد.

کرمی ادامه داد:  در کشور ما تعداد بانک ها زیاد است اما در سایر کشورها تنوع بانکها برای ارائه خدمات زیاد می باشد ؛  همه بانک تقریبا خدمات مشابه ارائه می دهند .

معاون اعتبارات و تسهیلات موسسه کوثر دریافت مجوز از بانک مرکزی، وصل شدن به شبکه شتاب و ارتباط با صنایع مختلف و ارائه تسهیلات به جامعه هدف را از جمله فعالیتهای شاخص این موسسه برشمرد و گفت: هم اکنون 4 سال از آغاز فعالیت این موسسه در کشور می‌گذرد اما خوشبختانه در این مدت راهی را رفته ایم که موسسات مشابه طی 10 سال هم نتوانستند آن را بپیمایند.

وی نام کوثر را سرچشمه خیر کثیر و موفقیتی که تاکنون به آن نائل شده اند عنوان کرد و افزود: اولین و موثرترین عامل پیشرفت چشمگیر موسسه را توس و تمسک به نام زیبای کوثر می‌دانم و معتقدم ورود و استخدام نیروهای جوان و متخصص و استفاده از اشخاص  باتجربه در بانکداری عامل دوم موفقیت مجموعه و شتاب گرفتن فعالیتها شده است.

کرمی ادامه داد: سرمایه موسسه در حال حاضر 3000 میلیارد ریال است و به زودی همین مقدار سرمایه به عدد فعلی اضافه می شود .

وی تعداد شعب موسسه را در کشور 351 شعبه فعال اعلام کرد و گفت: از این تعداد 11 شعبه در استان گلستان فعالند که 3 شعبه در شهر گرگان خدمات ارائه می‌کنند.

https://naghdineh.ir/page/8933/
لینک مطلب :
چاپ print version