پرداخت 80 درصد بدهی به بانک های خارجی

مدیرعامل بانک صنعت و معدن خبر داد:

پرداخت 80 درصد بدهی به بانک های خارجی

نقدینه-مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: براساس شرایط پساتحریم این بانک تاکنون 80 درصد بدهی 400 میلیون یورویی خود را به بانک های خارجی پرداخت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، علی اشرف افخمی روز یکشنبه در آستانه هفته دولت در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین شرایط پساتحریم در ارتباط با توافق برجام، اظهار داشت: کاهش میزان بدهی به بانک های خارجی در واقع یکی از سیاست هایی است که در این رابطه شکل اجرایی به خود گرفت.

وی افزود: اکنون یک تا دو مورد از مانده بدهی های خارجی بانک صنعت و معدن در دستور قرار دارد که این امر کاملا برطرف خواهد شد.
به گفته افخمی، پرداخت بدهی به بانک های خارجی یکی از فاکتورهای مهم برای اعتباربخشی به عملکرد بانک های ایرانی محسوب می شود. 
وی گفت: اقدام دیگری که در چارچوب شرایط پساتحریم برنامه ریزی شده برقراری ارتباط با 40 بانک کارگزار در سطح دنیا است که تاکنون با بیش از 50 درصد آنها ارتباط کاری برقرار شده و آماده سازی لازم صورت گرفته، هرچند اطلاعات دو طرف با به روزسازی گامی در جهت ارتباطات جدید برداشته شده است.
وی از رتبه بندی بانک ها و موسسات اقتصادی در دنیا به عنوان یک شاخص یاد کرد و گفت: ایران نیز برای جای گرفتن در بین بانک های رتبه بندی شده تلاش لازم را به عمل می آورد.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: این بانک با یک موسسه بزرگ در زمینه رتبه بندی بین المللی قراردادهای لازم را امضا کرده، ممیزی های لازم انجام شده و پس از آخرین بازدید در شهریور ماه جایگاه بین المللی این بانک در آبان ماه سال جاری مشخص خواهد شد.

https://naghdineh.ir/page/8927/
لینک مطلب :
چاپ print version