عمده سودآوری بیمه کوثر از محل سرمایه گذاری در بازار سهام است

ابوالفضل آقادادی، مدیرعامل:

عمده سودآوری بیمه کوثر از محل سرمایه گذاری در بازار سهام است

نقدینه- مدیرعامل شرکت بیمه کوثر با اشاره به تولید بیش از 4100 میلیارد تومان حق بیمه در نیمه نخست سال جاری، اعلام کرد که بر اساس برنامه ریزی انجام شده، میزان تولید حق بیمه در این شرکت تا پایان سال از مرز 7070 میلیارد تومان عبور خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، ابوالفضل آقادادی در نشست خبرنگاران به مناسبت سالروز تاسیس شرکت بیمه کوثر، با اشاره به این نکته که 50 درصد حق بیمه تولیدی این شرکت متعلق به نیروهای مسلح است، سهم این شرکت را از حق بیمه تولیدی صنعت بیمه بیش از 5 درصد عنوان کرد و افزود: سهامداران عمده بیمه کوثر، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی نیروهای مسلح و مجموعه صندوق های بیمه ای نیروهای مسلح است ضمن این که شرکت شستا و غدیر نیز از سهامداران شرکت محسوب می شوند.

وی درآمد سرمایه گذاری بیمه کوثر را سال بالغ بر 1200 میلیارد تومان ذکر کرد و ادامه داد: رشد تولید حق بیمه شرکت در 6 ماهه حدود 56 درصد و رشد سرمایه گذاری آن بالغ بر 100 درصد بوده است و شرکت از محل درآمد سرمایه گذاری های خود 950 میلیارد تومان سود منظور کرده است.  

آقادادی با تاکید بر این نکته که اهداف بیمه کوثر در 6ماهه محقق شده است، اضافه کرد: سود سال گذشته شرکت بیمه کوثر 780 میلیارد تومان بوده که حسب دستور بیمه مرکزی، 100 میلیارد تومان از آن ذخیره گرفته شد و 90 درصد بقیه نیز بین سهامداران تقسیم شد.

وی خسارت پرداختی بیمه کوثر را در 6 ماهه حدود 1800 میلیارد تومان عنوان کرد و با اشاره به این نکته که ضریب خسارت شرکت در سال های گذشته بین 70 تا 80 درصد در نوسان بوده است، گفت: عمده سودآوری شرکت از محل سرمایه گذاری و عمدتا در بازار سهام است و از محل فعالیت بیمه گری سودی به دست نیاورده است.

به گفته وی، بیمه کوثر در سال گذشته با وجود نامطلوب بودن اوضاع بازار سرمایه، از این بازار سود خوبی کسب کرده است.

مدیرعامل بیمه کوثر، میزان حق بیمه تولیدی شرکت را در سال گذشته 5300 میلیارد تومان خواند و درباره طرح های نوآورانه در صنعت بیمه کشور گفت: در بازاریابی تا زمانی که نیازی وجود نداشته باشد هر محصولی که ارائه شود مورد استقبال قرار نخواهد گرفت.

وی از طرح های جدید حامی، ودیعه مستاجر و نگهداری بلندمدت به عنوان سه طرح جدید این شرکت نام برد و گفت: بیمه ودیعه مستاجر ارائه شده ولی مورد استقبال قرار نگرفته است و شرکت از محل ارائه این پوششَ، جواب لازم را نگرفته است.

آقادادی در عین حال با اشاره به هرم سنی جمعیت، اعلام کرد که کمیته نوآوری شرکت بیمه کوثر روی ارائه طرح های جدید برای بازنشستگان تمرکز کرده است تا این قشر را مورد حمایت بیشتری قرار دهد.

مدیرعامل بیمه کوثر با بیان این نکته که افزایش سرمایه در دستور کار شرکت قرار دارد، اظهار داشت: این افزایش سرمایه از محل سود انباشته و آورده سهامداران اتفاق خواهد افتاد و انتظار داریم که سهامداران بزرگ در این افزایش سرمایه، مشارکت خوبی داشته باشند.

وی در زمینه حمایت از استارت آپ ها گفت: این شرکت ها بیشتر روی بازار اجباری و آماده خودرو تمرکز کرده اند درحالی باید روی سایر حوزه ها مانند پرداخت خسارت و خسارت های آنلاین انرژی بگذارند ولی بیمه کوثر با این شرکت ها ارتباط خوبی دارد و از طرح های جدید آنها استقبال می کند. 


https://naghdineh.ir/page/88978/
لینک مطلب :
چاپ print version