تاکید وزیر اقتصاد بر واگذاری اموال مازاد بانک‌ها

طی جلسات جداگانه‌ای ارائه شد؛

تاکید وزیر اقتصاد بر واگذاری اموال مازاد بانک‌ها

نقدینه - گزارش عملکرد واگذاری اموال مازاد پنج بانک دولتی در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ و شش‌ماهه ابتدای سال جاری، طی جلسات جداگانه‌ای به وزیر اقتصاد ارائه شد و خاندوزی بر پیگیری جدی واگذاری اموال مازاد نظام بانکی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه ، از وزارت امور اقتصادی و دارایی، اعضای هیات مدیره پنج بانک ملی، سپه، تجارت، صادرات و ملت، با حضور در محل وزارت اقتصاد، طی جلساتی جداگانه، گزارش عملکرد خود در این خصوص را به سید احسان خاندوزی ارائه کردند.

بنابر این گزارش، در این جلسات، گزارش اقدامات و آمار عملکرد بانک‌هایی مذکور در خصوص واگذاری املاک و سهام آنها در محدوده زمانی یک ساله شروع بکار دولت سیزدهم و نیز برنامه زمان‌بندی فروش این املاک تا پایان سال ۱۴۰۱ ارائه شد.

این گزارش حاکی است، "موانع و چالش‌های پیش روی فروش املاک مازاد"، "وجود برخی ابهامات در نحوه ارزیابی املاک توسط کارشناسان رسمی دادگستری یا قوه قضائیه"، "بررسی امکان بازسازی، تغییر کاربری و هر گونه تغییر به منظور تسهیل در فروش املاک" و... نیز از جمله برخی درخواست‌ها و موارد مطروحه هیات مدیره در گزارش پنج بانک دولتی مذکور به وزیر اقتصاد بود.

گفتنی است، خاندوزی طی سخنانی حین استماع و بررسی گزارش عملکرد بانک‌های دولتی مورد اشاره، پیگیری جدی واگذاری اموال مازاد را تکلیف قانونی نظام بانکی و یکی از توقعات بسیار مهم وزارت اقتصاد از بانک‌ها خواند که در سند تحول اقتصادی دولت نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

https://naghdineh.ir/page/88360/
لینک مطلب :
چاپ print version