افت ۶ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات امروز بازار

افت ۶ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات امروز بازار

نقدینه - شاخص کل بورس تهران امروز (سه‌شنبه، ۲۹ شهریورماه) با ۶ هزار و ۷۶۰ واحد کاهش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۳۶۷ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه ،  شاخص هم‌وزن با ۲‌هزار و ۳۰۲ واحد کاهش به ۳۹۷ هزار و ۹۰۹ واحد و شاخص قیمت با یک‌هزار و ۳۷۷ واحد افت به ۲۳۸ هزار و هفت واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۶‌هزار و ۸۸۷ واحد و شاخص بازار دوم، هفت‌هزار و ۷۸۹ واحد کاهش را ثبت کرد.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از چهار میلیارد و ۳۷۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۵ هزار و ۶۹ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۵۹۶ واحد، تامین سرمایه امین (امین) با ۷۸ واحد، ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس (زپارس) با ۳۴ واحد، شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد (وتوکا) با ۳۳ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۸۳۶ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۶۵۰ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۳۵۳ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۳۱۹ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۲۹۷ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۲۸۱ واحد و ایران خودرو (خودرو) با ۲۷۲ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد ایران خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) و فپنتا (سپنتا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۷۹۱ میلیون و ۷۳۳ میلیون برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۶۰۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۸۰ واحد کاهش داشت و به ۱۸ هزار و ۴۹۶ واحد رسید.

در این بازار بیش از سه میلیارد و ۵۴۸ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۵۳ هزار و ۵۸۲ نوبت بود.

تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)، صنایع مادیران (مادیرا)، فرآورده های غذایی و قند چهارمحال (قچار)، ریل پرداز سیر (حریل) و مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن (وکبهمن) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند، همچنین پلیمر آریاساسول (آریا)، بهمن دیزل (خدیزل)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، بانک دی (دی)، فرابورس ایران (فرابورس)، صنعتی مینو (غصینو) و پالایش نفت لاوان (شاوان) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

https://naghdineh.ir/page/88108/
لینک مطلب :
چاپ print version