موسسه مالی اعتباری ثامن الحجج غیرمجاز اعلام شد

از سوی قائم مقام بانک مرکزی:

موسسه مالی اعتباری ثامن الحجج غیرمجاز اعلام شد

نقدینه-قائم مقام بانک مرکزی فعالیت موسسه اعتباری ثامن الحجج را غیرمجاز اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه،  موسسه اعتباری ثامن الحجج از سال 1386 فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون بیش از 550 شعبه در کشور دارد.

این موسسه که با شعار "اقتصاد، معنویت" با مدیریت سید ابوالفضل میرعلی اداره می‌شود، پیش از این یک تعاونی اعتباری بود. آن طور که اطلاعات موجود بر روی سایت این موسسه نشان می‌دهد، «ثامن الحجج» توانسته پیش از این از رئیس کل و معاون بانک مرکزی لوح تقدیر «ساماندهی تعاونی‌های اعتبار آزاد و صندوق‌های قرض الحسنه» را دریافت کند.

با این حال موسسه ثامن الحجج هنوز یکی از مهمترین الزام‌های بانک مرکزی مبنی بر عدم استفاده از عناوین مقدس را رعایت نمی‌کند اما به تازگی قائم مقام بانک مرکزی درباره آخرین وضع موسسه ثامن الحجج اظهار نظر کرده و آن را غیرمجاز خوانده است.

اکبر کمیجانی روز گذشته در حاشیه همایش نقش روابط عمومی در صنعت بانکداری با بیان این که درباره این موسسه در کارگروه ویژه بانک مرکزی اقداماتی انجام شده و بناست به زودی نتایج آن اعلام شود، گفت: این موسسه با گستردگی فراوان و 550 شعبه اقدام به جذب منابع مالی مردم کرده است، اما درباره اینکه آیا این منابع به طور اصولی به کار گرفته می‌شود یا نه، بانک مرکزی هنوز اطلاعات لازم را ندارد.

قائم مقام بانک مرکزی تاکید کرد که این موسسه غیر مجاز است، ولی در مسیر ساماندهی قرار دارد.

موسسه ثامن الحجج برای تقویت حضور خود در ذهن مردم امسال حامی مالی برنامه ماه عسل، یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون در ماه مبارک رمضان بود. این موسسه برای دور زدن ممنوعیت تبلیغات تلویزیونی غیرمجاز، از عنوان باشگاه ورزشی ثامن الحجج که زیر نظر همین موسسه اداره می‌شود در تبلیغات خود استفاده می کرد.

https://naghdineh.ir/page/8785/
لینک مطلب :
چاپ print version