تمایل صادرکنندگان برای فروش ارز به صرافی‌ها

دبیر کانون صرافان:

تمایل صادرکنندگان برای فروش ارز به صرافی‌ها

نقدینه - دبیر کانون صرافان گفت: با توجه به تعطیلات پیش رو و تعطیلی ایام ماه محرم، شاهد نوسان و هیجان زیادی در بازار ارز نخواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه؛ بازار ارز در هفته‌های اخیر با روند کاهشی همراه شده است. این در حالی است که به دنبال دستورالعمل‌های بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز، حجم قابل توجهی از ارز اسکناس از سوی صادرکنندگان به شبکه صرافی‌ها عرضه شده است. به گونه‌ای که تقاضا کمتر از عرضه بوده و در نتیجه بهای ارز به ویژه دلار و یورو با کاهش چند کاناله در این هفته‌ها همراه بوده است.

در این باره کامران سلطانی‌زاده دبیر کل کانون صرافان کشور در گفتگو با خبرنگار ایبِنا اظهار داشت: در حال حاضر روزانه حدود ۱۰ میلیون دلار در بازار توافقی معامله می‌شود؛ به گونه‌ای که روز سه‌شنبه نرخ دلار توافقی در صرافی‌های مجاز سراسر کشور از ۲۹۷۰۹ تا ۳۰۶۰۰ تومان دادوستد شد. این در حالی است که روند بازار نشان از تمایل صادرکنندگان برای فروش و عرضه بیشتر به صرافی‌های حکایت دارد.

سلطانی‌زاده در ادامه با اشاره به کاهش سقف ارز پرداخت مسافرتی در هفته‌های اخیر اظهار داشت: مصارف ارز مسافری در شبکه صرافی‌ها کاهش داشته  دلیل این مساله کاهش سقف این نوع ارز و افت جذابیت خرید و فروش آن است.

دبیر کانون صرافان کشور یادآور شد: روز گذشته قیمت دلار در بازار آزاد نسبت به روز‌های قبل، علیرغم اخبار تحریم‌های جدید از کانال ۳۲ به کانال ۳۱ کاهش داشت و در محدوده ۳۱۶۰۰ معامله شد.

وی در خصوص پیش بینی بازار ارز در روز‌های پیش رو اظهار داشت: با توجه به تعطیلات پیش رو و تعطیلی ایام ماه محرم، شاهد نوسان و هیجان زیادی در بازار نخواهیم بود.

سلطانی‌زاده تاکید کرد: احتمال رشد تقاضا در بازار دینار عراق و ارز زیارتی وجود دارد، که با توجه به حجم بازار توافقی در صرافی‌ها، قابل عرضه است و دغدعه‌ای از این جهت وجود ندارد و هموطنان متقاضی با خیال آسوده می‌توانند نیاز ارزی خود را در شبکه صرافی‌های مجاز سراسر کشور تامین کنند؛ بنابراین بازار آرامی در هفته آینده پیش بینی می‌گردد.

https://naghdineh.ir/page/86162/
لینک مطلب :
چاپ print version