طلب بانک ملی از دولت اضافه نشده است

مدیرعامل بانک ملی:

طلب بانک ملی از دولت اضافه نشده است

نقدینه- مدیرعامل بانک ملی میزان مطالبات بانک ملی از دولت را 18 هزار میلیارد تومان خواند و اعلام کرد که طلب بانک ملی از دولت بابت دیون گذشته بوده و رقم جدیدی به این مطالبات اضافه نشده است.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، عبدالناصر همتی افزود:  دولت یازدهم تا اکنون  تصمیمی را که  منجر به تحمیل سیاست های  تکلیفی  به بانک ملی بشود نگرفته است.
مدیر عامل بانک ملی با بیان اینکه این بانک به سمت دولتی تر کردن شرکت‌ها  و بنگاهای اقتصادی حرکت  نمی‌کند، تاکید کرد که  بانک ملی در چارچوب مقررات و  قانون باید از بنگاه داری خارج شود.
همتی، سهم بانک ملی در شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی را 74 درصد دانست و اعلام داشت که برنامه بانک ملی، برای امسال فروش و واگذاری 20 درصد از سهام خود از این گروه توسعه‌ای است و  این بانک به مرور از سهامداری گروه توسعه ملی  خارج خواهد شد.

مدیر عامل بانک ملی اظهار داشت که اگر مشتری خوبی  برای کل سهام بانک ملی در شرکت گروه توسعه ملی پیدا شود، این بانک سهام خود را در این شرکت به صورت کامل واگذار می‌کند.
همتی، با بررسی پیشینه  شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی و چالش‌های پیش روی این شرکت در گذشته به نسیم گفت: ،سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در پروژه سنگان و پتروشیمی به خوبی در حال پیشرفت است، بنابراین  اگر بانک ملی بخواهد در این شرایط سهام کل گروه توسعه ملی را واگذار کند، بانک ملی متضرر خواهد شد زیرا هنوز ارزش افزوده آن در گروه توسعه ملی ایجاد نشده است.

همتی، شاخص بنگاه‌داری بانک ملی را 65 درصد، یعنی 25 درصد بیشتر از عدد تعیین شده از  ناحیه  بانک مرکزی ذکر کرد و افزود که اگر شرکت‌های  عمدتا تحمیلی، از ساختار بانک ملی جدا شود، شاخص بنگاه‌داری به زیرسطح مقرر 40 درصدی سقوط خواهد کرد.
مدیر عامل بانک ملی ارزش سرمایه‌گذاری بانک متبوع خود در آزاد راه‌های زنجان ـ تبریز، تهران ـ زنجان، باغمیشه را دو هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت که این آزادراه‌ها تکالیفی بوده که دولت بر عهده بانک ملی گذارده است که البته برای بانک ملی بازدهی ندارد و این بانک حاضر است این آزادراه‌ها را واگذار کند.
وی، به سهام 40 درصدی بانک ملی در شرکت توسعه نیشکر اشاره کرد و گفت که ارزش واقعی این شرکت با 105 هزار هکتار زمین،12 هزار میلیارد تومان و ارزش سهام بانک ملی دراین شرکت بدون بازده، حدود 4 هزار میلیارد تومان است.  
مدیرعامل بانک ملی تاکید کرد که استراتژی بانک ملی، بزرگتر کردن شرکت‌های زیر مجموعه خود و خارج شدن خود بانک از سهامداری شرکت‌های زیر مجموعه است.

مدیرعامل بانک ملی از برنامه شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی برای واگذاری سهام شرکت توسعه صنایع بهشهر در سال جاری خبر داد و گفت که در شرایط کنونی شرایط برای فروش سهام و ملک اصلا خوب نیست ولی  به محض اینکه شرایط مساعد شود بخشی از سهام شرکت‌های وابسته، واگذار خواهند شد.
همتی،تصریح کرد که در سالجاری جدای از واگذاری 20 درصدی سهام گروه توسعه ملی 500 میلیارد تومان از املاک بزرگ بانک ملی هم امسال واگذار می‌شوند.

رییس هیات مدیره فیوچر بانک بحرین با بیان این نکته که تاکنون دو نامه از سوی وی به رییس کل بانک مرکزی بحرین نوشته و اعتراض وی نسبت به تعطیلی این بانک اعلام شده است اظهار داشت: تعطیلی فیوچر بانک از سوی دولت بحرین یک کار سیاسی نادرست بوده  استو طبق آخرین گزارش، حسابرسان بین المللی و بانک مرکزی این کشور، فعالیت فیوچر بانک کاملا شفاف بوده است و هیچ بهانه‌ای برای تعطیلی این بانک  پذیرفته نیست.
همتی، تعطیلی این بانک را ناشی از سیاسی‌ کاری دولت بحرین دانست و احتمال داد که حل اختلافات پیش رو از طریق دولت‌ها  به سرانجام برسد اما اگر این روش نیز بدون نتیجه بماند، موضوع از طریق دادگاه های بین المللی، پیگیری خواهد شد.
همتی، سرمایه بانک ملی در فیوچر بانک بحرین را 150 میلیون دلار ذکر کرد و گفت که دارایی فیوچر بانک با رشدی چشمگیر به 1.5 میلیارد دلار رسیده است.
 

https://naghdineh.ir/page/8157/
لینک مطلب :
چاپ print version