نخستین ریزش شاخص کل بورس در بهمن ماه به ثبت رسید

نخستین ریزش شاخص کل بورس در بهمن ماه به ثبت رسید

نقدینه - شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۵ هزار و ۲۵۴ واحدی معادل ۱.۹۷ درصدی به یک میلیون و ۲۵۶ هزار و ۵۴۶ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۲۰۱ واحدی به ۱۷ هزار و ۳۵۴ واحد رسید.

 به گزارش پایگاه خبری نقدینه ، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات دومین روز کاری هفته (یکشنبه سوم بهمن ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۶۲۳۲  واحدی معادل ۱.۹۷ درصد به رقم ۳۱۰ هزار و ۱۰۷ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با  کاهش ۵۹۴۴ واحدی، عدد ۳۲۸ هزار و ۲۴۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۳۷۳۲ واحدی به رقم ۲۰۶ هزار و ۱۲۴ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۳۱۹۱۰ واحد افزایش را رقم زد و به  سطح یک میلیون و ۶۰۴ هزار و ۳۵۰ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۰۷۴۳ واحد کاهش به رقم ۹۵۳ هزار و ۶۰۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۴۳۵۸۶ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۲۷ هزار و ۵۶۵ واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، فارس، تاپیکو و نوری با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شتران، ومعادن و پاکشو تاثیر مثبتی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۷۴۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۱۵ هزار و ۷۴۹ نوبت معامله و به ارزش ۳۳ هزار و ۴۵۰  میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین کاهش قیمت متعلق به نماد ددام(داروسازی زاگرس فارمد پارس) با ۴.۲۲  درصد افت و پس از آن، نمادهای دابور، کپارس، ثامان و کسعدی بود. همچنین نماد معاملاتی شیراز(پتروشیمی‌شیراز ) با ۴.۹۹ درصد، بیشترین افزایش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای چکاوه، شگل، پکرمان و وپارس قرار گرفتند.

https://naghdineh.ir/page/79062/
لینک مطلب :
چاپ print version