سکه ۸۰ هزار تومان ارزان شد

دوم آذرماه ۱۴۰۰؛

سکه ۸۰ هزار تومان ارزان شد

 نقدینه- قیمت سکه امروز (سه‌شنبه، دوم آذرماه) در بازار تهران با ۸۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته به رقم ۱۲ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان رسید.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه ، در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه امروز ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با کاهش ۸۰ هزار تومانی قیمت نسبت به روز گذشته به رقم ۱۲ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان رسید و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم به قیمت ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد.

همچنین امروز نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع سکه سه‌میلیون و ۶۸۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قیمت خورد.

علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۲۳۵ هزار تومان رسید و قیمت هر مثقال طلا نیز پنج‌میلیون و ۳۵۰ هزار تومان شد.

همچنین اُنس جهانی طلا با ۴۸ دلار و ۶۰ سنت کاهش نسبت به روز گذشته برابر یک‌هزار و ۷۹۷ دلار و ۲۳ سنت ارزش‌گذاری شد.

به گزارش ایرنا، مهم‌ترین عوامل موثر در رشد قیمت طلا و سکه، بالا رفتن نرخ دلار و انس جهانی است. امروز نرخ دلار در صرافی‌های بانکی در مقایسه با روز گذشته تغییری نداشت و به ۲۶ هزار و ۷۹۵ تومان رسید. همچنین انس جهانی طلا در بازار ۴۸ دلار و ۶۰ سنت کاهش داشت. دو عامل ثبات قیمت نرخ ارز و کاهش قابل توجه انس جهانی طلا موجب شد بهای انواع سکه و طلا در بازار کاهشی شود.  

https://naghdineh.ir/page/76600/
لینک مطلب :
چاپ print version