علامت مهم بازارساز به اسکناس دلار

فشار کاهشی درهم به بازار داخلی؟

علامت مهم بازارساز به اسکناس دلار

نقدینه -  معامله گران با سیگنال بازارساز ترجیح دادند که بخشی از دلارهای خود را به فروش برسانند و منتظر فرصت خرید در قیمت های پایین تر باشند.

 به گزارش پایگاه خبری نقدینه ، دیروز صرافی های بانکی، قیمت فروش دلار را به کانال 26 هزار تومانی بردند، امری که سیگنال مهم بازارساز به معامله گران ارزی تلقی شد.  بر اساس صحبت های فعالان، صرافی های بانکی با تعیین رقم ۲۶ هزار و ۷۰۰ تومان به معامله گران پیام دادند که کف قیمت دلار در نگاه بازارساز در کانال ۲۷ هزار تومانی قرار ندارد.

در وضعیتی که به دلیل احتمال شروع مذاکرات هسته ای، تقاضای فعالی در بازار وجود ندارد، معامله گران با سیگنال بازارساز ترجیح دادند که بخشی از دلارهای خود را به فروش برسانند و منتظر فرصت خرید در قیمت های پایین تر باشند.

در واقع عقب نشینی معامله گران به این دلیل بود که احساس کردند،‌ شانس زیادی برای کسب سود از نوسانات افزایشی ندارند، پس بهتر است که به دنبال ایجاد سود از تغییرات کاهشی باشند.

 
 

امروز در صورتی که دلار به زیر حمایت ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان برود، احتمال ادامه مسیر نزولی بسیار زیاد خواهد بود. ولی در سناریوی دیگر ممکن است که اسکناس آمریکایی پس از رفتن به کانال پایین تر با حضور موقت نوسان گیران مواجه شود و به کانال ۲۷ هزار تومانی بازگردد. آنچه مسلم است،‌ خریداران میان مدت بدون شکست مقاومت ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان وارد بازار نخواهند شد.

پشت خطی

در کنار این، وضعیت درهم نیز برای بازیگران ارز بازار داخلی اهمیت زیادی دارد. خط ۷ هزار و ۵۰۰ تومانی می تواند انتظارات کاهشی و افزایشی در بازار ارز را تحت تاثیر قرار دهد. از نگاه بیشتر تحلیل گران فنی درهم تا زمانی که زیر محدوده ۷ هزار و ۵۰۰ تومان قرار دارد، می تواند به بازار داخلی فشار کاهشی وارد کند.

https://naghdineh.ir/page/75097/
لینک مطلب :
چاپ print version