همکاری نزدیک بانک مهر ایران با ناجا

همکاری نزدیک بانک مهر ایران با ناجا

نقدینه - به مناسبت هفته ناجا برخی از همکاری‌های بانک مهر ایران با نیروی انتظامی را مرور کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه  ، نیروی انتظامی یکی از بنیان‌های اصلی امنیت کشور به شمار می‌رود و کارکنان این نیرو در تأمین امنیت جامعه که یکی از شروط اصلی برای هر گونه فعالیت اقتصادی و... است نقش بی‌بدیلی دارند.

بر همین اساس بانک مهر ایران سعی کرده ارائه خدمت به کارکنان این نیرو را به‌عنوان یکی از برنامه‌های اساسی خود طراحی کند. شاید وجه مشترک این دو نهاد را بتوان در سخنان یکی از فرماندهان ارشد پیشین این نیرو جست که گفته بود: «فعالیت در بانک مهر ایران و نیروی انتظامی از حیث ارائه خدمات عمومی و عام‌المنفعه با هدف بهبود معیشت مردم و ارتقاء سطح جامعه روابطی بسیار نزدیک است و گسترش سطح همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های بانکی از بهترین تصمیمات مشترک به شمار می‌آید.»

در راستای همکاری با نیروی انتظامی و حمایت از کارکنان زحمت‌کش این نهاد، بانک مهر ایران در تفاهم‌نامه‌ای که با نیروی انتظامی داشته، ضمن هم‌افزایی با منابع این سازمان، ۸۴هزار فقره تسهیلات به مبلغ ۹۴۰۰ میلیارد ریال به کارکنان ناجا پرداخت کرده است.

همچنین بانک مهر ایران با سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح نیز تفاهم‌نامه‌ای داشته تا بازنشستگان نیروهای مسلح از جمله نیروی انتظامی، از هم‌افزایی منابع این سازمان با بانک مهر ایران، قادر به دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه باشند. در این بخش نیز تا کنون ۵۴۵هزار فقره تسهیلات به ارزش تقریبی ۱۴هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده که بخشی از دریافت‌کنندگان این تسهیلات بازنشستگان نیروی انتظامی هستند.

همکاری‌های بانک مهر ایران با ناجا، رضایت این سازمان را نیز درپی داشته، به‌طوری که پیش از این معاون سابق هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی گفته بود: با توجه به همکاری‌های صورت گرفته در سنوات قبل و رضایتمندی پرسنل ناجا از رفتار حرفه‌ای و ارائه سریع خدمات و پرونده‌های تسهیلاتی توسط این بانک، مصمم بر آنیم تا زمینه این همکاری‌ها را بیش از پیش گسترش دهیم.

وی همچنین اظهار کرده بود: نیروی انتظامی با سایر بانک‌های کشور نیز در تعامل بوده، اما طبق گزارشات، بررسی‌ها و ارزیابی‌های صورت گرفته، بانک مهر ایران در ارائه خدمات بسیار روان‌تر از سایر بانک‌ها اقدام کرده و تجربه کاری مطلوب‌تری را رقم زده است.

همچنین پیش از این یک تفاهم‌نامه همکاری‌ دوجانبه برای ارتقای امنیت اجتماعی میان بانک مهر ایران و معاونت اجتماعی نیروی انتظامی نیز امضا شده است. بر اساس این تفاهم‌نامه تلاش برای پیشگیری از بروز جرم و ارتقای احساس امنیت مشتریان بانک از طریق آموزش و بهره‌گیری از ظرفیت‌های متقابل سازمانی در دستور کار قرار گرفت.

برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های آموزشی و اقدامات مشترک در راستای توانمندسازی مشتریان و کاهش آسیب‌پذیری آن‌ها در فضای مجازی، همکاری در جهت تولید فیلم و انیمیشن در خصوص شگردهای جدید مجرمان، تدوین پیام‌های آموزشی و پیگیرانه در خصوص دانستنی‌های انتظامی، اجتماعی و شگردهای جدید کلاهبرداری در فضای مجازی و توزیع آن در شعب بانک، استفاده از ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی و تبلیغات بانک برای آگاه‌سازی مردم در رابطه با روش‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی، استفاده از تجهیزات ایمنی و رعایت پیشگیری وضعی در محیط بانک، ارائه تسهیلات و آموزش همگانی در خصوص استفاده شهروندان از صندوق امانات جهت نگهداری اموال ارزشمند نظیر پول و طلا و غیره از محورهای این همکاری است.

https://naghdineh.ir/page/74932/
لینک مطلب :
چاپ print version