استعفای جنجالی روسای دو بانک مرکزی بزرگ آمریکا

استعفای جنجالی روسای دو بانک مرکزی بزرگ آمریکا

نقدینه  - روسای دو بانک مرکزی بزرگ آمریکا پس از گزارش مبادلات سرمایه گذاری جنجالی استعفا کردند.

 به گزارش پایگاه خبری نقدینه ،  پس از آن که گزارش های اخیر درباره سرمایه گذاری های غیراخلاقی در سال ۲۰۲۰ که با انتقاداتی روبرو شده و فدرال رزرو را مجبور به بازنگری اخلاقی کرده، روسای بانک های فدرال رزرو بوستون و دالاس کناره گیری می کنند.

روز دوشنبه روبرت کاپلان از دالاس به دنبال اریک روزنگرن از بوستون از بازنشستگی زودهنگام خبر دادند. هر دو مدیر ۶۴ ساله هستند که هنوز یک سال از سن بازنشستگی اجباری در فدرال رزرو کمتر دارند. روزنگرن گفت که به جای ماه جولای ۲۰۲۲، روز پنج شنبه بازنشسته می شود، با ذکر دلیل سلامتی و پیوند کلیه در آینده.

وی گفت: کاپلان هم ۸ اکتبر بازنشسته می شود، زیرا تمرکز اخیر بر افشای مالی من باعث ایجاد حواس پرتی در تصمیم گیری حیاتی درباره سیاست پولی آینده در نقطه بحرانی مسیر بهبود اقتصادی ما می شود.

بازنشستگی های پیش از موعد به دنبال افشای مبادله هفته گذشته کاپلان که در سهام های آمازون، فیس بوک و جانسون و جانسون در میان سایر شرکت ها در سال ۲۰۲۰، در حالی که اقدامات فدرال رزرو برای مقابله با پیامدهای اقتصادی همه گیری کرونا باعث افزایش سود و سهام آنها شد، صورت گرفته است. در همین حال، رزنگرن در صندوق های املاک و مستغلات که مربوط به اوراق قرضه تحت حمایت وام مسکن بود سرمایه گذاری کرد که فدرال رزرو برای تاثیر بر نرخ استقراض آنها را خریداری می کرد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت که این معاملات تحت قوانین موجود، از نظر فنی قانونی است، اما قول داد که قوانین اخلاقی را  برای حفظ اطمینان از اعتبار فدرال رزرو، موسسه شبه خصوصی که به عنوان بانک مرکزی ایالات متحده عمل می کند، تشدید کند. فدرال رزرو دارای ۱۲ بانک منطقه ای است و روسای آنها در کمیته بازار آزاد فدرال فعالیت می کنند و هر سه سال یک بار رای می دهند. رزنگرن قرار بود در سال ۲۰۲۲ عضو این کمیته باشد.

https://naghdineh.ir/page/74569/
لینک مطلب :
چاپ print version