شاخص کل بورس بیش از ۲۱ هزار واحد تقویت شد

شاخص کل بورس بیش از ۲۱ هزار واحد تقویت شد

نقدینه - شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۱۷۳۰  واحدی معادل ۱.۴۷ درصد به یک میلیون و ۴۹۶ هزار و ۹۵۵ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۱۱۵  واحدی به ۲۲ هزار و ۲۴۵ واحد رسید.

 به گزارش پایگاه خبری نقدینه ،  امروز تالار شیشه‌ای در معاملات چهارمین روز کاری هفته (سه شنبه بیست و سوم شهریورماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵۴۲۵ واحدی معادل ۱.۴۷ درصد به رقم ۳۷۳ هزار و ۷۳۵ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۷۹۱۰ واحدی، عدد ۴۵۱ هزار و ۹۱۳  واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۴۹۹۱ واحدی به رقم ۲۸۵ هزار و ۱۵۸ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۲۲۳۰ واحد افزایش را رقم زد و به سطح ۲ میلیون و ۲۶۵ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۹۴۱۲ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۲۲ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۲۸۶۵ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۹۳۳ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی پارسان، نوری، فولاد، شستا، شبندر و وبملت با بیشترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فخاس، وسصفا و اپال ، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۷ میلیارد و ۲۰۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۹۴۱ هزار و ۹۳۹ نوبت معامله و به ارزش ۶۱ هزار و ۲۵۷ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد شسینا(صنایع‌شیمیایی‌سینا) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای کالا، تپمپی، خلنت و وپست بود. همچنین نماد معاملاتی تکنو(تکنوتار) با ۴.۲۴  درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای لخزر، بسویچ، فسپا و چکاپا قرار گرفتند.

https://naghdineh.ir/page/74059/
لینک مطلب :
چاپ print version