بازارهای مالی روز جهان در یک نگاه

بازارهای مالی روز جهان در یک نگاه

نقدینه - آخرین قیمت نفت، طلا، ارز، ارزهای رمزنگاری شده و سهام‌های آسیا و اقیانوسیه در معاملات امروز بررسی شد.

 به گزارش پایگاه خبری نقدینه ، تغییرات بازارهای جهانی حاکی از نوسان قیمت نفت و نوسان ارزش سهام ها در بازار آسیا و افزایش قیمت طلای جهانی و  نوسان قیمت ها در بازار ارزهای رمزنگاری شده است که شرح آن در ذیل آمده است:

 

  • قیمت نفت
  • قیمت نفت در معاملات آسیا نوسان داشت و معاملات آتی نفت خام برنت با ۰.۴۷ درصد افزایش به ۷۲.۵۶ دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت خام آمریکا ۰.۱۹ درصد کاهش یافت و به ۶۹.۱۶ دلار در هر بشکه رسید.
  • بازار سهام آسیا و اقیانوسیه

 

سهام های آسیا و اقیانوسیه در معاملات سه شنبه نوسان داشت، داده ها نشان می دهد داده های تجاری چین در مورد صادرات در ماه آگوست فراتر از انتظارات بوده است. ام اس سی آی جامع ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه زیر خط ثابت قرار گرفت. کامپوزیت شانگهای در چین ۰.۷۷ درصد افزایش یافت در حالی که شنژن ۰.۳۹۸ درصد افزایش داشت. داده های گمرک روز سه شنبه نشان داد صادرات چین در ماه آگوست نسبت به سال گذشته ۲۵.۶ درصد افزایش یافته است که نسبت به افزایش ۱۷.۱ درصدی توسط تحلیلگران در نظرسنجی رویترز بیشتر بوده است. شاخص هنگ هنگ سنگ هنگ کنگ ۰.۶۱ درصد افزایش یافت. پس از گزارش بلومبرگ مبنی بر اینکه هنگ کنگ از ۱۵ سپتامبر اجازه ورود خارج از قرنطینه را به بازدیدکنندگان می دهد، سهام های شرکت های خرده فروشی که در این شهر فهرست شده اند افزایش یافت. شاخص نیک کی ۲۲۵ در ژاپن ۰.۸۶درصد افزایش یافت در حالی که شاخص تاپیکس۱ درصد افزایش یافت و سهام ها در این کشور پس از دو روز معاملات متوالی همچنان به روند صعودی افزایشی خود ادامه داد. کاسپای کره جنوبی ۰.۷ درصد افت کرد در حالی که اس اند پی/ای اس اکس در استرالیا  ۰.۲۴ درصد کاهش یافت.

 

  • ارزها
  • شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از همتایان خود، هنوز در سطح بالای ۹۲.۴ قرار دارد. ین ژاپن در  ۱۰۹.۷۸ به ازای هر دلارمعامله شد که قوی تر از هفته گذشته بود. روز سه شنبه بانک مرکزی استرالیا تصمیم خود را برای ثابت نگه داشتن نرخ نقدی اعلام کرد. فیلیپ لو، رئیس بانک مرکزی استرالیا در بیانیه ای گفت که این بانک اوراق قرضه ای با نرخ ۴ میلیارد دلار استرالیا (حدود ۲.۹۸ میلیارد دلار) در هفته تا حداقل فوریه ۲۰۲۲ خریداری می کند. در ماه آگوست، زمانی که این برنامه کاهش خرید اوراق قرضه در اوایل سپتامبر از ۵ میلیارد دلار به ۴ میلیارد دلار استرالیا اعلام شد، وی گفت خریدهای جدید اوراق قرضه هفتگی حداقل تا اواسط نوامبر ادامه خواهد داشت. پس از اعلام این خبر، دلار استرالیا در ۰.۷۴۴۹ دلار تغییر قیمت داد.
  • قیمت جهانی طلا

 

روز سه شنبه با دلار ضعیف تر قیمت طلا افزایش یافت، به دلیل دلار ضعیف ترو چشم انداز فدرال رزرو ایالات متحده برای به تعویق انداختن خرید اوراق قرضه در دوران همه گیری. در ساعت ۴:۳۸ به وقت تهران طلای اسپات با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۸۲۶.۷۵ دلار در هر اونس رسید. به دنبال اطلاعات ناامیدکننده حقوق و دستمزد ایالات متحده، قیمت ها هفته گذشته به بالاترین سطح دو و نیم ماه گذشته رسیده بود. بهبود مشاغل بانک مرکزی برای شروع برداشتن اقدامات محرک خود بسیار مهم است. قیمت طلا در معاملات آتی آمریکا ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۸۲۸.۰۰ دلار رسید. شاخص دلار حدود ۰.۱ درصد کاهش یافت و جذابیت طلا را برای دارندگان سایر ارزها کاست.نقره ۰.۴ درصد تقویت شد و به ۲۴.۷۶ دلار در هر اونس رسید ، پلاتین با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۰۲۰.۲۶ دلار رسید و پالادیوم در سطح ۲۴۱۰.۵۲ دلار ثابت ماند.

قیمت ارزهای رمزنگاری شده                                                                                                                                                                                                                         

در ساعت ۱۲:۵۴ به وقت تهران بیت کوین با ۰.۳۳ درصد افزایش به ۵۲۰۰۵.۱۱ دلار

 و اتریوم با ۲ درصد کاهش در ۳۸۶۴.۵۳ دلار قرار گرفت.          

https://naghdineh.ir/page/73826/
لینک مطلب :
چاپ print version