بیمه سامان همچنان در «سطح یک» توانگری مالی

بیمه سامان همچنان در «سطح یک» توانگری مالی

نقدینه - طبق اعلام بیمه مرکزی، شرکت‌های بیمه‌ای که نسبت توانگری آنها برابر۱۰۰ درصد و بیشتر بوده و در سطح یک قرار دارند، برای ایفای تعهدات خود درمقابل بیمه‌گذاران از توانایی کافی برخوردارند ودراین میان شرکت‌ بیمه سامان توانسته‌ رکورد تثبیت نسبت توانگری مالی را در ۹ سال پیاپی از آن خود کند.

 به گزارش پایگاه خبری نقدینه ، شرکت بیمه سامان درحالی برای نهمین سال پیاپی توانست بالاترین سطح توانگری مالی را از آن خود کند که یکی از مهم ترین نکاتی که می توان در شناساندن یک شرکت بیمه ای خوب کمک کند، توانگری مالی آن شرکت بیمه است. توانگری مالی، میزان توان مالی شرکت در انجام تعهدات مالی است و هرچه این توان مالی بیشتر باشد، شرکت در جایگاه بهتری قرار خواهد گرفت.

توانگری مالی شرکت های بیمه ای مهم ترین نکته ای است که شما می توانید با آن یک شرکت بیمه ای خوب را انتخاب کنید. توانگری مالی به این معنا است که شرکت بیمه ای تا چه حد به تعهدات مالی خود عمل کرده است و چند درصد آن را توانسته تامین نماید.هرچه این توانگری مالی بیشتر باشد قدرت آن در پرداخت و تامین مطالبات مردم نیز بیشتر خواهد بود و مردم می توانند اعتماد بیشتری به شرکت بنمایند.
بررسی ارزیابی های فنی شرکت بیمه سامان نشان می دهد که این شرکت توانسته در سال ۱۴۰۰، نسبت توانگری مالی خود را به عدد ۲۶۹ درصد برساند.این شرایط نشان می دهد که بیمه سامان بار دیگر در سطح یک توانگری مالی قرار گرفته است. سطوح نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه در پنج سطح زیاد به کم دسته بندی می شود، اما بیمه سامان اکنون در بهترین سطح توانگری مالی قرار دارد که نشان از وضعیت با ثبات، قابل اعتماد و اتکا درحوزه مدیریتی این شرکت است. شرکت های بیمه در اجرای مقررات مصوب شورای عالی بیمه (آیین نامه شماره ۶۹)، موظف اند توانگری مالی خود را پس از حسابرسی صورت های مالی سالانه، محاسبه و همراه اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی به بیمه مرکزی ارسال کنند. بیمه مرکزی سپس این گزارش را بررسی و نظر خود را درباره توانگری مالی اعلام می کند.
توانگری مالی شرکت های بیمه ای در ایران دارای ۵ سطح است که توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین و اعلام می شود. شرکت هایی که در سطح یک قرار دارند از نظر توانگری مالی عالی هستند و هر چه این سطح کاهش و به سمت سطح پنج برود ضعیف تر می شوند.شرکتهایی که در سطح «یک» توانگری قرار دارند، از توانایی کافی برای ایفای تعهدات خود در مقابل بیمه گذاران و صاحبان حقوق آنها برخوردارند و یکی از اقدامات فنی در راستای حفظ و توسعه توانگری مالی یک شرکت بیمه است.

https://naghdineh.ir/page/73759/
لینک مطلب :
چاپ print version