افت ۳۷۰۰ واحدی شاخص کل بورس

افت ۳۷۰۰ واحدی شاخص کل بورس

نقدینه - شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۳۷۸۰ واحدی معادل ۰.۲۵ درصد به یک میلیون و ۵۳۷ هزار و ۲۷۰ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۴۸ واحدی به ۲۲ هزار و ۶۹۳ واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه ،  امروز تالار شیشه‌ای در معاملات دومین روز کاری هفته (یکشنبه چهاردهم شهریورماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی اکثر شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۹۴۳ واحدی معادل ۰.۲۵ درصد به رقم ۳۸۳ هزار و ۸۰۰ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۲۵۸۵ واحدی، عدد ۴۶۷ هزار و ۱۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۶۳۱ واحدی به رقم ۲۹۴ هزار و ۶۸۹ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۵۰۲ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۸۱ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۶۱۳۲ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۵۷ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۸۹۳ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۹۹۸ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، شستا، فملی، پارسان، شپنا و پارس با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی رمپنا، وپارس و حکشتی، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۱۰ میلیارد و ۷۷۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۹۶۹ هزار و ۷۲۲ نوبت معامله و به ارزش ۸۶ هزار و ۴۷۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد خمحور(تولیدمحورخودرو) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای قشکر، ملت، فایرا و خکار بود. همچنین نماد معاملاتی سخاش(سیمان‌خاش‌) با ۴.۸۷ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای شکربن، ستران، غمارگ و کدما قرار گرفتند.

https://naghdineh.ir/page/73723/
لینک مطلب :
چاپ print version