اتخاذ 4 تصمیم مهم برای صندوق توسعه بازار

مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری ملی ایران خبرداد:

اتخاذ 4 تصمیم مهم برای صندوق توسعه بازار

نقدینه-مدیرعامل سرمایه گذاری ملی ایران از ۴ تصمیم مهم برای صندوق توسعه بازار از جمله تغییر مدیریت صندوق از اول مرداد و حضور نمایندگان 5 سهامدار اصلی این صندوق 700 میلیارد تومانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، علیرضا عسکری مارانی با اشاره به لزوم اصلاحاتی برای صندوق توسعه بازار (که از گذشته با انتقاداتی همراه و رئیس سازمان بورس هم از برنامه های اصلاحی آن سخن گفته بود) اظهار داشت: طبق هماهنگی به عمل آمده دیروز جلسه ایی با حضور سهامداران اصلی و حقوقی صندوق توسعه و مسئولان سازمان بورس برگزار شد تا تصمیمات کارشناسی شده تازه ایی گرفته شود.

وی ادامه داد: اولین تصمیم این بود که صندوق توسعه بازار کماکان به عنوان بازارگردان شرکت های دارای سهام شناور آزاد و ارزش روز بالا که مورد استقبال فعالین هم هستند ، عمل کند و در این حوزه حضوری پر تحرک ، حمایت گیرانه و توسعه ایی داشته باشد .

وی با بیان اینکه سهامداران حقوقی صندوق قول کمک بیشتر را هم داده اند ، افزود: دومین تصمیم تغییر مدیریت صندوق بود. در این زمینه مسئولان سازمان بورس ضمن تشکر از فعالیت های چند ماهه مرکز مالی ایران، مدیریت آن را به سهامداران واگذار کردند. به این ترتیب از اول مرداد نمایندگان بانک های پاسارگاد، ملت، ملی ، تجارت و بیمه ایران عهده دار مسئول صندوق توسعه خواهند بود.

این مقام مسئول در گفتگو با بورس پرس، با تاکید بر اینکه رعایت اصول بازارگردانی و توجه به منافع سهامداران از جمله اهداف مهم صندوق است، ادامه داد: سومین تصمیم این بود به دلیل نقش و اهمیت صندوق ، سازمان بورس هر کمکی که قادر باشد را به این نهاد خواهد کرد. علاوه براین همه کمک های سازمان بورس برای دیگر صندوق های بازارگردان هم عملی خواهد شد تا در صورت علاقه گروه های دیگر برای تاسیس صندوق های بازارگردانی ، مانعی نباشد.

عسکری مارانی ادامه داد: درکنار این تصمیمات، بر عدم فروش سهام شرکت های حاضر در صندوق توسعه تاکید و قرار شد فروش سهام قطع شود.

وی با بیان اینکه ارزش روز صندوق توسعه حدود 700 میلیارد تومان است ، گفت: با این همه از چند روز آینده یکی از نمایندگان حقیقی این صندوق با هماهنگی سازمان بورس اقدام به اجرایی کردن تصمیمات اتخاذ شده خواهد کرد تا از این پس دوره تازه ایی از حیات این نهاد آغاز شود.

براساس این گزارش، در پی اعلام رئیس سازمان بورس درباره صندوق توسعه بازار و دستور راه اندازی سایت و انتشار پرتفوی و آخرین اطلاعات ، سایت این صندوق به آدرس www.cmdfund.ir از اوایل خرداد راه اندازی شده و در آن آخرین اطلاعات مانند NAV و  ترکیب دارایی های صندوق و... به نمایش همگانی گذاشته شده است.

محمد فطانت در اولین نشست مطبوعاتی سال جاری گفته بود: این صندوق از جمله نهادهای مالی تحت نظارت سازمان بورس است که مدیریت آن در اختیار ما نیست. از مدیران این صندوق خواسته شده طی یکی دو هفته آینده اقدام به راه اندازی سایت و انتشار پرتفوی و آخرین اطلاعات کنند. هر چند صندوق توسعه با داشتن 500 تا 600 میلیارد تومانی دارایی نقش چندانی در بازار سرمایه ندارد اما باید به کوچکترین دغدغه فعالان بازار توجه کنیم. بنابراین برنامه هایی برای انجام اصلاحات صندوق مدنظر است تا از طریقی به غیر روش کنونی ، فعالیت کند.

https://naghdineh.ir/page/7338/
لینک مطلب :
چاپ print version