پاسخ بیمه مرکزی به نامه رئیس سازمان بورس

پاسخ بیمه مرکزی به نامه رئیس سازمان بورس

نقدینه - در پی نامه رئیس سازمان بورس به رئیس کل بیمه مرکزی مبنی بر افشای نام کسانی که به اطلاعات نهانی شرکتهای بیمه‌ای حاضر در بورس شد، بیمه مرکزی در این زمینه شفاف سازی کرد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه ، در پی نامه نامه دهقان هنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به رئیس بیمه مرکزی در مورد ارائه اسامی کارکنان صنعت بیمه که به اطلاعات خاص مالی دسترسی دارند، بیمه مرکزی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

اطلاعات جامع بیمه‌ای اعم از توانگری مالی، رتبه‌بندی شرکت‌ها و اخبار جامع، در پرتال رسمی قابل مشاهده بوده و نهاد ناظر صنعت بیمه ضمن تاکید بر شفافیت اطلاعات همچنان امانتدار و حافظ اطلاعات شرکت‌های بیمه‌ای خواهد بود.

در مدت زمان حضور شرکت‌های بیمه‌ای در بازار سرمایه، تمامی تدابیر لازم به کار گرفته شده تا از نشت اطلاعات، بهره‌گیری از رانت‌های خبری و اطلاع‌یابی زودهنگام، پیشگیری شده تا راه برای بهره‌برداری‌های غیرقانونی همگان مسدود شود.

صنعت بیمه از نامه دیرهنگام و با تاخیر چندساله سازمان بورس و اوراق بهادار به بیمه مرکزی ج.ا.ایران و بانک مرکزی ج.ا.ایران و بعضی از هلدینگ‌های بورسی استقبال می‌کند و انتظار دارد که امر شفاف‌سازی در بازار سرمایه در بالاترین سطح ممکن دنبال شود.

بیمه مرکزی برای پاسخگویی و تعامل با سازمان بورس آمادگی کامل دارد و در راستای شفافیت حداکثری، فهرست تمامی افراد و کارکنان مرتبط برای اطمینان‌بخشی به جامعه سهامداران و سرمایه‌گذاران بورسی ارسال شده است.

در این اطلاعیه ضمن تاکید بر توان بالای صنعت بیمه برای ایجاد تعادل در بازار سرمایه، آمده است: صنعت بیمه به عنوان یک ضلع مثلث اقتصادی کشور تاکنون با پشتیبانی از بازار سرمایه و فعالان بازار بورس کشور، قریب پنجاه هزار میلیارد تومان در بورس تراکنش مالی داشته که این رقم در کنار ارزش مالی سهام شرکت‌های بیمه در سایر شرکت‌های غیر بیمه ای، عدد چشم‌گیری را نشان می‌دهد.

شایان ذکر است در هفته‌ای که گذشت رئیس سازمان بورس در نامه‌های جداگانه به رئیس بیمه مرکزی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، رئیس شورای رقابت و رئیس کل بانک مرکزی خواستار معرفی افرادی شد که به اطلاعات نهانی شرکت‌های بورسی این بازارها دسترسی دارند.

در این راستا رئیس سازمان بورس در نامه خود به غلامرضا سلیمانی امیری رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی نوشت: با عنایت به اینکه بنا به ملاحظات قوانین و مقررات بعضی از کارکنان بیمه مرکزی جمهوری اسلامی در جریان اطلاعات مربوط به گزارشات عملکرد دوره‌ای شرکت‌های بیمه و همچنین مصوبات دارای آثار مالی با اهمیت در این شرکت‌ها قبل از افشای عمومی گزارشات طبق ضوابط این سازمان می‌‌باشند خواهشمند است به منظور انجام وظایف قانونی توسط این سازمان و به استناد قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی و تبصره‌های آن فهرست افرادی را که در جریان امور فوق می‌‌باشند مطابق فرم شماره سه دستورالعمل پیوست به این سازمان معرفی نمایید.

https://naghdineh.ir/page/72787/
لینک مطلب :
چاپ print version