درخواست اختصاص اسناد خزانه اسلامی برای تامین برق پایدار

درخواست اختصاص اسناد خزانه اسلامی برای تامین برق پایدار

نقدینه - نظر به شرایط ویـژه و حساس صنعت برق در سال‌جاری و به منظـور برنامه‌ریزی‌های جهت تامین برق مطمئن و پایدار و گذر از اوج بار،‌وزارت نیرو درخواست تخصیص ۵۰ هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی را ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه ،  تداوم تامین برق مطمئن و پایدار در کنار اهمیت ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای دسترسی همگانی به برق، یک ضرورت اساسی برای خدمت‌رسانی در صنعت برق است. برای این منظور، رعایت اقتصاد برق‌رسانی در کل زنجیره تامین برق و بهبود مستمر محیط کسب و کار، تنظیم‌گری کارامد و پایش پیوسته از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. یکی از وظایف اساسی وزارت نیرو به عنوان متولی صنعت بزرگ برق، ارتباط و تنظیم‌گری بین سازمان دولت و بخش خصوصی فعال در بخش‌های مختلف این صنعت است.

درحال حاضر و باتوجه به شرایط ویـژه و حساس صنعت برق در سال‌جاری و به منظـور برنامه‌ریزی‌های لازم جهت تأمین برق مطمئن و پایدار و گذر از اوج بار مصرف،‌ وزارت نیرو در راستای اجرای مفاد بند «و» تبصره «۵» قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور و آیین‌نامه اجرایی مربوط به آن، از هیئت دولت درخواست نموده است تا نسبت به اختصاص مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی جهت تسویه بخشی از بدهی شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی به تولیدکنندگان برق غیردولتی اقدام لازم را به عمل آورد.

گفتنی است این درخواست مراحل بررسی خود را در کمیسیون اقتصاد هیات دولت طی می کند.

https://naghdineh.ir/page/72675/
لینک مطلب :
چاپ print version