آیین‌نامه حق عضویت در صندوق ضمانت سپرده‌ها اصلاح شد

آیین‌نامه حق عضویت در صندوق ضمانت سپرده‌ها اصلاح شد

نقدینه - معاون اول رئیس جمهور اصلاحیه صورت گرفته در آیین‌نامه میزان و نحوه دریافت حق عضویت در صندوق ضمانت سپرده‌ها را ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه ، هیات وزیران در جلسه ۶ مرداد ۱۴۰۰ به پیشنهاد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، آیین‌نامه میزان و نحوه دریافت حق عضویت در صندوق ضمانت سپرده‌ها را اصلاح کرد.

بر این اساس،‌‏ موسسات اعتباری مکلفند گزارش حسابرس مستقل خود حاوی اظهارنظر صریح در ارتباط با صحت مبلغ حق عضویت‌های سالانه و خاص محاسبه شده بر مبنای ضوابط مربوط را هر ساله با هزینه خود اخذ نموده و منضم به گزارش حسابرسی صورت‌های مالی سالانه، به صندوق ارایه نمایند.

همچنین چنانچه موسسه اعتباری از پرداخت حق‌عضویت‌ خود ظرف سه ماه پس از مهلت‌های مقرر امتناع ورزد، مراتب توسط صندوق به رییس‌کل بانک مرکزی برای برداشت حق عضویت از حساب‌های مؤسسه اعتباری نزد بانک مرکزی و واریز آن به حساب صندوق اعلام و در صورت عدم امکان آن، ‌‏موضوع جهت اعمال اقدامات انتظامی موضوع ماده (۴۴) قانون پولی و بانکی کشور از جمله سلب صلاحیت مدیران و ممنوعیت عملیات سپرده‌گیری موسسه اعتباری به هیات انتظامی بانک‌ها ارجاع می‌شود.

https://naghdineh.ir/page/72529/
لینک مطلب :
چاپ print version