صعود بورس با تکیه بر سهام شاخص‌ساز و ارز محور

یک کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

صعود بورس با تکیه بر سهام شاخص‌ساز و ارز محور

نقدینه -   یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بازار سرمایه احتمالا در نیمه دوم مردادماه و ابتدای شهریورماه صعودی خواهد بود، گفت: سهام شاخص‌ساز، بنیادی و ارزمحور در موج جدید صعود بازار سرمایه، رشد خوبی را تجربه کردند.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه ، «عرفان هودی» امروز (دوشنبه) به روند فعلی معاملات بازار سهام و عوامل تاثیرگذار در رشد شاخص بورس اشاره کرد و افزود: رشد فعلی معاملات بورس ناشی از قرار گرفتن نرخ دلار بر مدار صعودی است که توانست معاملات بازار سهام را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهد و روزهای پر رونقی را برای این بازار رقم بزند.

وی با اشاره به افزایش قیمت دلار، گفت: نکته مهمی که منجر به افزایش قیمت دلار در بازار شد این بود که در هفته و ماه های گذشته معامله گران ارزی چنین تصوری را داشتند که مذاکرات برجام در مسیر خوبی قرار دارد، این امر باعث شد تا به منظور جلوگیری از ضرر و زیان های احتمالی، معامله ای را در بازار ارز تا زمان مشخص شدن نتیجه مذاکرات  انجام ندهند و اقدام به خرید دلار نکنند.

هودی خاطرنشان کرد: اخبار منعکس شده در هفته گذشته در خصوص احتمال ضعیف احیای برجام در کوتاه مدت باعث شد تا نرخ دلار طی دو روز گذشته در برخی از مقاطع به  بیش از ٢٦ هزار تومان برسد.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: تحلیلگران حاضر در بازار بر این باورند که مقاومت بعدی نرخ دلار کانال ٢٦ هزار و ٢٠٠ تومن است و با عبور از این محدوده به نقاط بیشتری دست پیدا می کند، اما در غیر اینصورت دلار به کانال ٢٥ هزار تومن باز خواهد گشت.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال افزایش قیمت دلار، بازار سرمایه هم بهان‌ ای را برای رشد پیدا کرد، افزود: شاخص بورس از دو روز گذشته مسیر بسیار خوبی را برای رشد در پیش گرفت.

هودی درباره مسیر حرکت روند معاملات بورس، گفت: براساس بررسی های صورت گرفته، به دلیل پیش بینی اقتصاددانان در خصوص تداوم تورم در اواخر امسال و سال آینده، روند بازار سرمایه در بازه زمانی بلندمدت صعودی خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به روند معاملات بورس در نیمه دوم مرداد ماه گفت: با توجه به اینکه مجامع اکثر شرکت ها در نیمه دوم مرداد ماه به پایان می رسد؛ بنابراین روند بازار به دلیل بازگشت نماد آنها به مدار معاملات دستخوش تغییر می شود و شاهد فشار فروش در اکثر سهام خواهیم بود، حتی ممکن است منفی هایی در شاخص هم‌وزن رخ دهد.

وی با بیان اینکه کلیت بازار در نیمه دوم مرداد ماه و ابتدای شهریورماه صعودی خواهد بود، افزود: طبق پیش بینی های انجام شده، بیشترین روند بازار در مدت زمان اعلام شده بر روی سهام شاخص ساز، بنیادی و سهام ارز محور است و شاهد رشد خوبی در این سهام خواهیم بود که با توجه به چنین روندی، بازار مقطعی از زیان یک ساله ای را که سهامداران متحمل شدند جبران می کند.

به گزارش ایرنا، شاخص کل در بازار بورس روز گذشته (یکشنبه، ۱۰ مرداد ماه) هشت هزار و ۷۸۶ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۳۶۰ هزار واحد رسید.

https://naghdineh.ir/page/72515/
لینک مطلب :
چاپ print version