فروش ۱.۷۷۸ میلیارد تومان اوراق دولتی

در دهمین مرحله حراج؛

فروش ۱.۷۷۸ میلیارد تومان اوراق دولتی

نقدینه -  دهمین هفته عرضه اوراق مالی اسلامی منتهی به مورخ ششم مرداد ماه ۱۴۰۰ برگزار شد، که طی آن مبلغ ۱.۷۷۸ میلیارد تومان اوراق به فروش رسیده است.

 به گزارش پایگاه خبری نقدینه ،   وزارت امور اقتصادی و دارایی در راستای تأمین مالی بهینه، دهمین هفته عرضه اوراق بدهی را برگزار کرد که پس از اخذ سفارش‌های خرید اوراق از متقاضیان در سامانه‌های بازار بین‌بانکی کارگزاری بانک مرکزی و مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران به طور کلی مبلغ یک هزار و ۷۷۸میلیارد تومان اوراق به صورت نقدی به شرح جدول زیر به فروش رسید.

انتشار بیش از ۷۶ هزار میلیار تومان اوراق مالی در ۱۴۰۰

دولت تا تاریخ ۲۹ تیرماه ۱۴۰۰ از طریق انتشار اسناد خزانه اسلامی و طی برگزاری نه هفته عرضه اوراق بدهی در مجموع معادل ۷۴ هزار و ۹۶۴ میلیارد تومان شامل ۷۰ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی و ۴ هزار و ۹۶۴ میلیارد تومان اوراق نقدی تأمین مالی انجام داده که جزئیات آن در جدول زیر آمده است.

انتشار بیش از ۷۶ هزار میلیار تومان اوراق مالی در ۱۴۰۰

بدین ترتیب، تاکنون و با احتساب اوراق فروخته شده در هفته دهم وزارت امور اقتصادی و دارایی برای تأمین مالی اقتصاد کشور در مجموع ۷۶ هزار و ۸۳۶ میلیارد تومان شامل ۶هزار و ۸۳۶میلیارد تومان به صورت عرضه نقدی و ۷۰ هزار میلیارد تومان در قالب اسناد خزانه اسلامی تأمین مالی انجام داده است.

همچنین، از ۶هزارو ۸۳۶میلیارد تومان انتشار اوراق نقدی، حدود ۸۱ درصد از طریق بازار پول و ۱۹ درصد از طریق بازار سرمایه تأمین مالی شده است.

گفتنی است، وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه‌داری کل کشور) بر اساس وظایف قانونی و تخصصی خود با استناد به نتایج تحلیل جامع «روند تحولات متغیرهای اقتصادی» و «روند سنجه‌های پایداری بدهی‌های دولت در قالب سناریوهای مختلف» و متناسب با برآورد جریان ورودی و خروجی منابع عمومی و نیز با درنظر داشتن اولویت سازگاری سیاستی با چارچوب سیاست‌گذاری پولی هر هفته نسبت به برگزاری حراج اوراق بدهی و ارزیابی و پذیرش پیشنهادات خرید اقدام می‌کند.

https://naghdineh.ir/page/72448/
لینک مطلب :
چاپ print version