چرا مجمع بیمه حافظ به حد نصاب نمی‌رسد؟

ماموریت دشوار دودانگه و سلطانی؛

چرا مجمع بیمه حافظ به حد نصاب نمی‌رسد؟

نقدینه - مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه حافظ به حدنصاب نرسید و به این رترتیب تصمیم‌گیری درباره صورت‌های مالی شرکت به جلسه بعدی موکول شد. پیش از این هم مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت بیمه‌ای برای تصمیم‌گیری جهت افزایش سرمایه به دلیل عدم حضور بیش از 50 درصد سهامداران به شکست خورده بود و قرار شده که سهامداران 10 مرداد دوباره جمع شوند.

 به گزارش پایگاه خبری نقدینه ، شرکت بیمه جافظ که مدیرعاملی آن را جلال سلطانی برعهده دارد، در تازه‌ترین دعوت‌نامه‌ صادر شده برای سهامداران با اشاره به تشکیل نشدن مجمع عمومی قبلی به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد سهامداران، دوباره از سهامداران خواسته تا ۱۰ مرداد حاضر شوند تا تکلیف افزایش سرمایه شرکت روشن شود.

به گزارش دنیای بانک و بیمه در مجمع قبلی تنها اندکی بیش از ۱۲ درصد سهامداران حضور داشتند. روز پنجشبه گذشته هم قرار بود که مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت برگزار شود که کمتر از ۱۷ درصد سهامداران در این مجمع حاضر بودند و عملا هیچ تصمیم‌گیری صورت نگرفت تا این تصمیم‌گیری درباره گزارش عملکرد هیات مدیره و صورت‌های مالی و حساب سود و زیان شرکت به آینده موکول شود.

بیمه حافظ در خبری اعلام کرد: به اطلاع می رساند مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت بیمه حافظ پیرو آگهی مورخ ۲۱ تیر ۱۴۰۰، راس ساعت ۱۰ صبح روز پنج شنبه  ۳۱ تیر  با حضور ۱۶٫۴۴ درصد صاحبان سهام برگزار شد. به استناد ماده ۸۷  اصلاحیه قانون تجارت، حضور دارندگان حق رای به حدنصاب نرسید و مجمع رسمیت قانونی نیافت.

براین اساس برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه حافظ به نوبت دوم موکول شد. بدیهی است زمان و مکان برگزاری مجمع نوبت دوم طبق روال قانونی متعاقباً اعلام خواهد شد.

بیمه حافظ با سرمایه ۱۲۲ میلیارد ریالی در پایان سال مالی ۹۹ بالغ بر ۳۰۷ میلیارد و ۳۶ میلیون ریال زیان شناسایی کرده و جمع زیان انباشته این شرکت با رشدی ۱۷۹ درصدی به رقم ۴۷۸ میلیارد و ۵۲۸ میلیون ریال رسیده است. به این ترتیب این شرکت بیمه‌ای فعال در مناطق آزاد ایران در پایان سال مالی گذشته به ازای هر سهم ۲۵۱۷ ریال زیان ساخته است.

هیات مدیره بیمه حافظ پیشنهاد داده تا سرمایه این شرکت از ۱۱۲ میلیارد ریال فعلی افزایش یابد که میزان افزایش سرمایه پیشنهاد شده ۳۷۸ میلیارد ریال از محل آورده نقدی سهامداران خواهد بود که هدف از این پیشنهاد اصلاح ساختار مالی و ارتقای رتبه توانگری مالی شرکت عنوان شده است. اگر سهامداران حاضر شوند تا مبلغ خواسته شده از سوی هیات مدیره را به شرکت تزریق کنند، سرمایه بیمه حافظ به ۵۰۰ میلیارد ریال می‌رسد و پس از آن قرار است تا ظرف مدت ۲ سال آینده سرمایه بیمه حافظ به ۱۵۰۰ میلیارد ریال بازهم از محل آورده نقدی سهامداران برسد.

https://naghdineh.ir/page/72306/
لینک مطلب :
چاپ print version