شناسایی املاک سهامداران بیمه توسعه برای پرداخت خسارت ها

رییس کل بیمه مرکزی خبر داد:

شناسایی املاک سهامداران بیمه توسعه برای پرداخت خسارت ها

نقدینه- رییس کل بیمه مرکزی از اختصاص قاضی ویژه ای به پرونده شکایت های بیمه توسعه خبر داد و گفت: با حضور این قاضی ویژه و با همراهی قوه قضاییه، رسیدگی ها شروع شده و املاک سهامداران این شرکت بیمه شناسایی شده است تا در اختیار بیمه ایران قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، محمد ابراهیم امین در جمع خبرنگاران با بیان این نکته که متاسفانه هریک از این املاک مشکلات حقوقی خاص خود را دارد، افزود: این مسائل از سوی دایره حقوقی بیمه ایران در حال پیگیری است تا با همکاری، قاضی پرونده، موانع انتقال اسناد رفع شود و بیمه ایران بتواند با فروش اموال و املاک مذکور، خسارت بیمه گزاران بیمه توسعه را پرداخت کند.

وی با بیان این نکته که پرونده 15 هزار نفر از بیمه گزاران رسیدگی و برای آنها رای صادر شده است، ادامه داد: تعداد زیادی از پرونده ها نیز در دادگاه ها و پزشکی قانونی است و پیش بینی می شود که تا پایان سال 95 این پرونده ها رسیدگی خواهد شد.

امین خسارت این پرونده ها را حدود 800 میلیارد تومان پیش بینی کرد و اظهار داشت: بیمه مرکزی با مصوبه شورای عالی بیمه، 200 میلیارد تومان به صورت علی الحساب در اختیار بیمه ایران قرار داده است که از محل این مبلغ خسارت های 13 هزار و 500 پرونده پرداخت شده است و 150 نفر از مقصران حوادث که در زندان بودند آزاد شدند.

به گفته رییس کل بیمه مرکزی، با پیگیری قاضی پرونده و پس از انتقال اموال به بیمه ایران، بقیه خسارت ها هم پرداخت خواهد شد زیرا به گفته سهامداران، اموال و املاک این شرکت کفاف پرداخت خسارت ها را می دهد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که به نقل از یک مسوول بیمه ایران اعلام کرد که این شرکت دیگر به پرونده های بیمه توسعه رسیدگی نخواهد کرد، گفت: با توجه به این که انتقال تعهدات بیمه توسعه به بیمه ایران در قبال انتقال اموال و املاک، مصوبه شورای عالی بیمه است، فکر نکنم کسی بتواند چنین ادعایی داشته باشد چون خلاف ضوابط و مقررات است.

رییس کل بیمه مرکزی همچنین درباره پرونده های بیمه عمر بیمه توسعه گفت: این شرکت سه تا چهار هزار فقره بیمه نامه عمر فروخته است که ذخیره ریاضی آنها 6 تا 7 هزار میلیارد تومان است و با همین مبلغ قابل بازخرید است..

وی ادامه داد: از مدیرعامل بیمه ایران خواسته ام تا این موضوع را در هیات مدیره مطرح کند و با مصوبه هیات مدیره، این تعداد را بازخرید یا با بیمه نامه خود شرکت بیمه ایران جایگزین کنند که این موضوع مورد تصویب هیات مدیره بیمه ایران قرار گرفته است و نگرانی از بابت بیمه نامه های عمر بیمه توسعه وجود ندارد.

امین در واکنش به سخنان رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان که شرکت های بیمه را کلاهبردار خوانده بود، گفت: احتمالا این سخنان در حالت عادی زده نشده است چون اگر شرکت های بیمه کلاهبردار بودند در سال 1392 بالغ بر 1200 میلیارد تومان زیان نمی دادند.

 

https://naghdineh.ir/page/7072/
لینک مطلب :
چاپ print version