لیزینگ کارآفرین به بورس رفت

لیزینگ کارآفرین به بورس رفت

نقدینه - معاون مالی بانک کارآفرین با اشاره به ورود ولکار به بورس گفت: طبق تعهدی که به بورس داده بودیم قرار بود سهام لیزینگ کارآفرین را وارد بورس شود و در حال حاضر ١٥ درصد از ٢٥ درصد تعهد شده خود را وارد بورس کردیم.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه ،  دکتر فرشاد محمدپور معاون امور مالی بانک کارآفرین ادامه داد: لیزینگ کارآفرین از شرکتهای زیر مجموعه بانک کارآفرین است که جز زنجیره ارزش بانک محسوب میشود.

وی افزود: بانک کارآفرین سهامدار عمده لیزینگ کارآفرین است و ما معتقدیم عرضه شرکتها در بورس هم به شفافیت آنها کمک میکند و هم به آنها کمک میکند که در فضای رقابتی به اهدافشان برسند.

محمدپور در خصوص عرضه ولکار تاکید کرد: ما متعهد شده بودیم در مرحله اول ٢٥ درصد سهام شرکت را عرضه کنیم که در این مرحله ١٥ درصد عرضه شد١٠ درصد برای بازار و ٥ درصد صندوق ها و ان شالله در٦ ماه آینده مابقی سهام عرضه خواهد شد.

معاون مالی بانک درخصوص لیزینگ کارآفرین گفت: این شرکت در سال گذشته سود٣ برابری نسبت به دو سال قبل خود را کسب کرد که دلیل این رشد پرشتاب بخاطر افزایش سرمایه ای بود که انجام شد و اعتقاد داریم شرکت با ارزش و پر پتانسیل است و قطعا در آینده رشد بیشتر و عملکرد بهتری خواهد داشت .

ولکار ۳ سال آینده  رتبه نخست لیزینگ می شود
در جلسه عرضه ولکار مدیران ارشد بانک اعلام کردند: در کمتر از ۳ سال آینده نماد ولکار رتبه نخست لیزینگ کشور را به خود اختصاص خواهد داد.

مدیرعامل شرکت لیزینگ کارآفرین با اشاره به اینکه ۱۵ درصد از سهام این شرکت در بازار سرمایه عرضه شد و ۱۰ درصد الباقی هم در ماه‌های آینده وارد بورس می‌شود،گفت: به نظرم اگر بازار سرمایه به روزهای پررونق خود برگردد، سهم ولکار پتانسیل رشد بیشتر دارد زیرا برای این سهم هدف‌گذاری خوبی تعیین شده است.

افزایش سرمایه نیاز شرکت‌های لیزینگ در بورس
وی افزود: شرکت لیزینگ کارآفرین سرمایه انسانی قوی و آینده روشنی دارد. میزان افزایش سرمایه نماد ولکار برای سهامداران در برنامه است زیرا شرکت های لیزینگ این الزام را دارند که برای اینکه سهم بازار را از دست ندهند باید افزایش سرمایه داشته باشند و این اتفاق در سال آینده برای شرکت لیزینگ کارآفرین رخ خواهد داد.

حمیدرضا کردلویی تصریح‌کرد: اگر نماد ولکار در سال‌های آینده افزایش سرمایه نداشته باشند سهم بازار را از دست می‌دهد و فعالیت شرکت لیزینگ و حتی شرکت‌های لیزینگی که از با قیمت پایین وارد بورس شدند افزایش سرمایه داشتند تا سهم خود را از بازار حفظ کنند.
کردلویی افزود: این نوید را به سهامداران ولکار می‌دهم که با برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده، شرکت لیزینگ بانک کارآفرین تا ۳ سال آینده رتبه نخست لیزینگ کشور را کسب خواهد کرد.

برنامه سودآوری شرکت لیزینگ کارآفرین در دست اقدام
علیرضا فهیمی، مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک کارآفرین با اشاره به اینکه شرکت لیزینک کارآفرین ۵۸۰ امین شرکت پذیرفته شده در بورس تهران است،گفت: حدود ۱۰ درصد از سهام شرکت لیزینگ کارآفرین به عموم عرضه شد و ۵ درصد به صندوق ها اختصاص یافت.
وی تصریح‌کرد: با توجه به تعهد بانک کارآفرین به بورس باید حدود ۱۰ درصد الباقی سهام شرکت لیزینگ کارآفرین در ماه‌های آینده وارد بازار سرمایه شود.

فهیمی افزود:برنامه های سودآوری و افزایش سرمایه شرکت لیزینگ کارآفرین به زودی اجرا خواهد شد و این شرکت به عنوان چهارمین شرکت لیزینگ که وارد بورس شده است برنامه جامعی برای افزایش سهم خود در بازار سرمایه دارد.

معاون مالی بانک کارآفرین افزود: اعتقاد دارم بورس به نقطه ثباتی رسیده و عرضه‌های اولیه در بازار سرمایه به صورت هوشمندانه‌ای در حال انجام است.

https://naghdineh.ir/page/70570/
لینک مطلب :
چاپ print version