آغاز ثبت‌نام مرحله جدید مسکن ملی در ۲۴۰ شهر از ساعت ۱۲ امروز

معاون مسکن وزیر راه خبر داد:

آغاز ثبت‌نام مرحله جدید مسکن ملی در ۲۴۰ شهر از ساعت ۱۲ امروز

نقدینه  - معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: ثبت نام مرحله جدید مسکن ملی در ۲۴۰ شهر از ساعت ۱۲ امروز (چهارشنبه-۱۹ خردادماه) آغاز و به مدت یک هفته ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه ، «محمود محمودزاده» روز چهارشنبه به خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: در این دور از ثبت نام مسکن ملی سعی شد از ظرفیت تمامی شهرها برای ثبت نام استفاده شود و استان‌های قم، البرز و تهران هم در ظرفیت جدید گنجانده شده‌اند.

معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی گفت: بر این اساس، متقاضیان مسکن ملی در  دور جدید ثبت نام مسکن ملی می‌توانند با مراجعه به سامانه tem.mrud.ir نسبت به ثبت نام در ۲۴۰ شهر اقدام کنند.

وی ادامه داد: با توجه به قانون ساماندهی مسکن، سبز بودن فرم (ج) یعنی عدم استفاده متقاضی و افراد تحت تکفل از زمین، واحد مسکونی و یا امکانات نهادهای عمومی غیر دولتی مربوط به تامین مسکن، داشتن سابقه سکونت ۵ ساله در محل مورد نظر، سرپرست خانوار یا متاهل بودن و خودسرپرست بودن زنان مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن از جمله شرایط در نظر گرفته شده است

به گزارش ایرنا، فرصت ثبت‌نام در مرحله سوم از ۱۸ دی ماه ۱۳۹۹ آغاز شد و پنجشنبه (۲۵ دی ماه) به اتمام رسید. مرحله چهارم نام‌نویسی از ۱۹ خرداد آغاز می‌شود و تا روز ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ (به مدت یک هفته)  ادامه دارد. آخرین بار در دی‌ماه سال گذشته امکان ثبت‌نام مسکن ملی فراهم شده بود.

آبان پارسال نخستین واحدهای مسکن ملی آماده شد و مرحله دوم افتتاح مسکن ملی تا پایان خردادماه انجام خواهد شد.

وزارت راه و شهرسازی پیشتر اعلام کرده بود که متقاضیان بدحساب از پروژه های مسکن ملی حذف و امکان ثبت نام‌ مجدد فراهم خواهد شد.

بر اساس اعلام وزیر راه و شهرسازی، از مجموع ۵۳۰ هزار واحد مسکن ملی که در مرحله اجرا قرار دارد تا روز ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ تعداد ۲۱۳ هزار و ۱۰۱ متقاضی اقدام به افتتاح حساب کرده و از این تعداد ۱۵۰ هزار و ۳۳۸ نفر وجوه اولیه را واریز کردند که معادل ۶ هزار و ۷۹۰ میلیارد تومان است. بنابراین حدود ۳۸۰ هزار نفر مبلغی را واریز نکرده‌اند که احتمال حذف آنان وجود دارد.

شهریور سال ٩٨ طرح اقدام ملی مسکن با حضور رییس‌جمهوری کلنگ‌زنی شد. برای این پروژه ۴۰۰ هزار واحد تعریف شد که در دور نخست نام نویسی یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از طریق سایت tem.mrud.ir و پیامک ثبت نام کردند که ۴۶۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند. نخستین واحدها به تعداد ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد در روز یکم آبان‌ماه ۹۹ به دستور رییس‌جمهوری افتتاح شد.

این پروژه از طریق آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد ساخته می‌شود که به‌تازگی این رقم به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

آورده متقاضیان در مرحله نخست حدود ۴۰ میلیون تومان است. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین برآورد از هزینه‌های تابستان ۹۹ به متری ۲.۷ میلیون تومان می رسد.  ثبت نام مرحله اول به پایان رسیده است. مهلت بارگذاری مدارک و افتتاح حساب، پایان مهرماه اعلام شده بود که تا پنجم دی‌ماه تمدید شد و هم اکنون فرصت به پایان رسیده است.

اکنون ۱۶۰ هزار نفر در فهرست ذخیره طرح مسکن ملی هستند که با عدم واریز آورده اولیه از سوی بسیاری از متقاضیان در مهلت مقرر امکان جایگزینی فهرست ذخیره وجود خواهد داشت.

https://naghdineh.ir/page/70463/
لینک مطلب :
چاپ print version