واحدهای تولیدی بوشهر به تملک بانک ها درآمده اند

رییس انجمن خرمای ایران :

واحدهای تولیدی بوشهر به تملک بانک ها درآمده اند

نقدینه-رییس انجمن ملی خرمای ایران گفت: از آنجایی که نرخ بهره با خروجی تولید هماهنگ نیست، واحدهای تولیدی در استان بوشهر به علت بدهی، به تملک بانک ها درآمده اند.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، علی محمد صمیمی در گفت و گو با پایگاه خبری نقدینه با تاکید بر بحرانی بودن شرایط اقتصادی واحدهای تولیدی در استان بوشهر اعلام کرد: با توجه به وضعیت حاکم بر بخش تولید و نبود بازده در برخی از صنایع همچون تولید و صادرات خرما، این واحدهای صنعتی مجبور به اخذ وام با بهره ای بالا از بانک ها شده اند.

وی ادامه داد: از آنجایی که نرخ بهره بانکی با خروجی تولید هماهنگی ندارد، این واحدهای تولید نتوانسته اند وام خود را باز پرداخت کنند و بانک ها این واحدها را به تملک خود در آورده است.

رئیس انجمن ملی خرمای ایران به تملک 2 واحد صنعتی بخش تولید خرما در استان بوشهر توسط بانک ها اشاره کرد و افزود: قابل تامل است که واحدهای به تملک درآمده توسط بانک ها از صنایع روستایی بوده که نیازمند حمایت دولت و بانک ها هستند. اما تا به امروز این حمایت ها، دیده و اجرایی نشده است به طوری که قبل از تملک بانک ها این واحدهای صنعتی به علت فشار اقتصادی، کارگران خود را تعدیل کرده بودند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه  واحدهای تولید خرما اکثرا کوچک و در روستا هستند، این رویکرد بانک ها، ضربه ای بزرگ را به صنایع روستایی وارد خواهد کرد.

صمیمی با مد نظر قرار دادن سیاست های حمایتی کشورهای حاشیه خلیج فارس از صنعت خرما گفت: در کشوری همچون عربستان به تولید کنندگان و فعالان صنعت خرما، یارانه ای بالا پرداخت می شود ؛اما در ایران علاوه بر اخذ مالیات، باید تملیک واحدهای تولید ی را از بانک ها انتظار داشت.

 

https://naghdineh.ir/page/6807/
لینک مطلب :
چاپ print version