احتمال افزایش وام مسکن به روایت رییس کل

احتمال افزایش وام مسکن به روایت رییس کل

نقدینه- رئیس کل بانک مرکزی از احتمال افزایش وام مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه،‌ رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه افزایش سطح تسهیلات مسکن به عوامل مختلف از جمله امکان بازپرداخت و منابع بانکی بستگی دارد، گفت: لیزینگ مسکن روی میز بانک مرکزی قرار دارد.

ولی‌الله سیف در حاشیه مراسم افتتاح حساب صندوق پس انداز یکم بانک مسکن در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در بحث افزایش سطح وام عوامل مختلفی از جمله امکان بازپرداخت از سوی وام گیرندگان و همچنین اتکای افزایش به منابع بانکی مدنظر بانک مرکزی قرار دارد.

وی با بیان این‌که نباید بانک‌ها برای افزایش سطح وام به سمت بانک مرکزی دست دراز کنند، گفت: برخی از بانک‌ها به دلیل اینکه حساب آنها نزد بانک مرکزی قرمز شده بود، نتوانستند وارد پروسه پرداخت وام شوند البته تعدادی از بانک‌ها با برطرف شدن این مشکل اقدام به پرداخت تسهیلات کرده‌اند.

رئیس کل بانک مرکزی با تأکید بر اینکه با کار کارشناسی هر گونه آثار سوء تورم را بررسی می‌کنیم، بیان کرد: بسته‌های جدیدی که در بخش وام مسکن ارائه می‌شود را نمی‌توان در یک دوره فشرده عملیاتی کرد.

سیف درباره لیزینگ مسکن نیز گفت: تمام ایده‌های مربوط به لیزینگ مسکن روی میز بانک مرکزی است و به تدریج اجرایی می‌شود.

وی با بیان این‌که لیزینگ مسکن نیاز جامعه هدف خاصی را تأمین می‌کند، اعلام کرد: این طرح به نظام بانکی معرفی می‌شود تا به این ترتیب تحرک لازم در بخش مسکن ایجاد شود.

مدیرعامل بانک مسکن نیز پیش از این درباره احتمال افزایش وام مسکن به خبرنگاران گفته بود سقف تسهیلات صندوق پس‌انداز یکم موقتی است و ممکن است با بررسی‌های صورت گرفته سقف آن تغییر و ارتقا یابد.

https://naghdineh.ir/page/6746/
لینک مطلب :
چاپ print version