بازار سهام به مدت چند روز متعادل می شود

پیشبینی یک کارشناس بازار سرمایه:

بازار سهام به مدت چند روز متعادل می شود

نقدینه-یک کارشناس بازار سرمایه گفت: تعادل روانی بازار از ابتدای هفته جاری به سمت شرایط منفی سوق داده شده اما انتظار می رود بازار سهام از سه شنبه برای چند روز متعادل شود.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، محمد شکوری‌راد درگفت و گو با ملت بازار درباره وضعیت بازار سهام از ابتدای سال جاری،گفت: بورس بعد از ریزش قابل توجهی که در هفته پایانی فروردین و اواسط اردیبهشت ماه داشت، مدت زمانی را در وضعیت متعادل سپری کرد. به این معنی که شاهد کاهش یا افزایش قابل توجه در شاخص کل نبودیم.

وی ادامه داد: در شرایطی که بازار متعادل است، بالتبع حجم معاملات رو به پایین خواهد گذاشت و سهامداران سعی می کنند یا سهام خود را نگهداری کرده و یا با دیگر سهام موجود جابه جا کنند. در چنین وضعیت گرفتار بازار ، طبیعی است که بعد از مدتی تعادل به سمت مثبت (خرید بیشتر) و یا منفی (فروش بیشتر) باید شکسته شود.

شکست تعادل بازار

شکوری راد با اشاره به عامل سیاسی مذاکرات هسته ای و برهم زدن شرایط روانی بازار، خاطرنشان کرد: اظهارنظرهای نمایندگان مجلس و مقامات بلندپایه کشور در این باره، پذیرش پروتکل الحاقی و ...، تعادل روانی بازار را از ابتدای هفته جاری به سمت شرایط منفی سوق داده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این جریان ورود نقدینگی به بازار سرمایه کم بوده و سرمایه گذاران پول های زیادی را بابت کاهش شاخص و قیمت سهم ها از دست داده اند . از طرف دیگر میزان خرید سهام اعتباری در بازار پس از توافق لوزان به میزان زیادی افزایش پیدا کرد اما هم اکنون با تغيير شرايط رواني بازار شاهد شکست تعادل بازار به سمت روند منفی هستیم.

برگشت تعادل 

شکوری راد با تاکید بر اینکه به نظر می رسد طی دو روز گذشته سهامداران درصدد کاهش ريسك سرمايه گذاري از طریق تسويه يا كاهش اعتبارات بوده اند،گفت: پیش بینی می شود بازار سهام از سه شنبه و برای چند روز مجددا متعادل شود. زیرا با توجه به اینکه بسياري از سرمایه گذاران بيش از 30 درصد از اصل پول خود را در زیان هستند، بعید به نظر می رسد زیان بیشتر از این را در اصل پول خود شناسایی کنند.

این فعال بازار سرمایه با بیان اینکه در صورت رسیدن خبرهای مثبت از مذاکرات هسته ای می توان شرایط به نسبت بهتری را مشاهده کرد، گفت: چنانچه اخبار هسته ای مثبتی به بازار سهام مخابره شود، می توان امیدوار بود تعادل روانی بازار به سمت مثبت شدن حرکت کند. به طوری که سهامداران با تمدید اعتبارات در کارگزاری ها نسبت به خرید سهام و پذیرش ریسک آن اقدام خواهند کرد.

https://naghdineh.ir/page/6736/
لینک مطلب :
چاپ print version