سود خالص فروش سهام بیمه سینا و سانیر ۳۰ میلیارد تومان است

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نیرو:

سود خالص فروش سهام بیمه سینا و سانیر ۳۰ میلیارد تومان است

نقدینه- جوادعین آبادی گفت: مراحل تسویه شرکت های انحلالی، همچو ن توان کاو،کالارسانا،ارگان کیش توسعه آب خاورمیانه و فولاد کردستان رو به اتمام است.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه،مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری نیرو ( سهامی عام)،سرمایه کنونی این شرکت را 40 میلیارد تومان  دانست و گفت که درصورت نهایی شدن فروش دو بلوک هشت درصدی بیمه سینا و شرکت سانیر 30 میلیارد تومان سود خالص، عاید این شرکت خواهد شد.

جواد عین آبادی با بیان اینکه شرکت سرمایه گذاری نیرو، در یکسال گذشته مشکلات فراوانی  داشته است، تاکید کرد که درحال حاضر این شرکت هیچ مشکلی ندارد و مراحل تسویه شرکت های انحلالی آن، همچون"توان کاو"،"کالارسانا"، "ارگان کیش"، "توسعه آب خاورمیانه" و "فولاد کردستان" رو به اتمام است.

به گفته وی،شرکت بازرگانی نیروی خلیج فارس متعلق به سرمایه گذاری نیرو، پیشتر غیرفعال بوده که درحال حاضر پروژه هایی را در دست اقدام دارد که فقط پروژه واردات فرومنگنز آن 40 درصد بازدهی سود داشته است.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری  نیرو ( سهامی عام)، به فعالیت احیای اراضی کوثر به عنوان دیگر شرکت وابسته به سرمایه گذاری نیرو اشاره داشت و گفت که این شرکت زمین هایی در برخی از نقاط کشور داشته  که این زمین ها در حال فروش بوده و مطالبات آنها در حال وصول است.

وی، علت محقق نشدن EPS‌ شرکت سرمایه گذاری نیرو ( سهامی عام) در شش ماه اول سال 93  را کساد بودن بازار و زیان ده بودن اکثر شرکت های سرمایه گذاری برشمرد و درعین حال گفت که در شش ماه دوم علیرغم پوشش  زیان شرکت، به ازای هر سهم ،سود آن به 50  تومان هم بالغ خواهد شد.

وی، اعلام داشت که زیان کنونی شرکت مربوط به خریدهای دوران مدیریت قبلی بوده که به مدیریت جدید شرکت به  ارث رسیده  است و ادامه داد که خرید سهام شرکت هایی چون پالایشی و پتروشیمی  که درحال حاضر نمادهای آنها بسته است سبب شده که در پرتفوی شرکت، یک میلیارد و هفتصاد میلیون تومان زیان دیده شود.

عین آبادی، تعداد سهامداران  خرد این شرکت را 65 هزار نفر دانست و به نسیم گفت که درحال حاضر هر سهم این شرکت نسبت به زمان قبل از حضور مدیریت جدید 70 درصد رشد داشته است.

شرکت سرمایه گذاری نیرو(سهامی عام)۳۱ خردادماه ۱۳۷۵با سرمایه 100 میلیاردریال تاسیس شده ومعادل 55 درصد سهام آن هم متعلق به بانک ملی است.

طبق اعلام مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری نیرو، افق فراروی شرکت با توجه فعالیت های کنونی بسیار مثبت بوده و سهامداران آن در ماه‌های آتی شاهد تحول جدی در عرصه سهام این شرکت خواهد بود.

https://naghdineh.ir/page/6687/
لینک مطلب :
چاپ print version