نظارت برعرضه و تقاضای محصولات پتروشیمی کامل است

مدیرعامل بورس کالای ایران :

نظارت برعرضه و تقاضای محصولات پتروشیمی کامل است

نقدینه-عرضه و تقاضای محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران متعادل بوده و نظارت کامل بر نحوه معامله ها وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه،  مدیرعامل بورس کالای ایران به شانا گفت: از ابتدای سال ٩٤ تاکنون شرکتهای پتروشیمی به طور منظم و بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده محصولات خود را در بورس کالای ایران عرضه می کنند.

حسین پناهیان افزود: با همکاری نهادهای نظارتی و نیز شرکت ملی صنایع پتروشیمی معامله ها با شفافیت در حال انجام است و باید گفت که عرضه و تقاضا برای محصولات پتروشیمی در بورس کالا متعادل بوده است و خوشبختانه روند رو به رشدی دارد.

وی ادامه داد: قیمت محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران که پیشتر ماهی یکبار اعلام می شد، به ١٥ روز یکبار تغییر کرده است تا کنترل و نظارت بیشتری بر بازار صورت گیرد و می توان گفت که قیمتها منطقی شده و وضع بازار بهبود یافته است و در این مسیر بورس کالا پیشنهاد اعلام هفتگی قیمتها را نیز به متولیان امر ارائه کرده است.

پناهیان افزود: بورس کالا در به تعادل رساندن معامله ها در شرایط اقتصادی کنونی کشور نقش مهمی را ایفا می کند و با توجه به ابزارهای متنوع برای معامله، اکنون این بورس محلی مطمئن برای فروشندگان و خریداران است.

وی تصریح کرد: بورس کالای ایران با همکاری دیگر نهادهای ذیربط بر نحوه عرضه و تقاضای محصولات پتروشیمی نظارت کامل دارد و باید گفت که اکنون محصولات متنوع عرضه شده از سوی مجتمع های پتروشیمی با نظم و برنامه ریزی کامل در بورس کالا عرضه می شود و خوشبختانه دلالی ها به حداقل رسیده است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار چندی پیش اظهار کرده بود: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار که به تازگی برگزار شد مجتمع های پتروشیمی کماکان باید محصولات خود را در بورس کالا معامله کنند و عرضه خارج از این بورس تخلف است.

محمد فطانت افزوده بود: محصولات پتروشیمی مشمول قیمت گذاری نیست و امیدواریم با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی روند معامله محصولات متنوع پتروشیمی ها در بورس کالا شتاب بگیرد.

وی تصریح کرده بود: سازمان بازرسی کل کشور و دیگر نهادهای نظارتی نیز بطور رسمی اعلام کرده اند که هرگونه عرضه خارج از بورس کالا و در بازار آزاد تخلف بوده و بر اساس قانون با متخلفین برخورد خواهد شد.

فطانت ادامه داده بود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی و بورس کالای ایران تعامل و همکاری مطلوبی دارند و در این مسیر افزایش نظارتها می تواند بر تنظیم بازار و نیز شفاف شدن عرضه و تقاضا تاثیر مثبتی بگذارد. 

https://naghdineh.ir/page/6658/
لینک مطلب :
چاپ print version