روزهای خوبی در انتظار بانک های بورسی است

پیش بینی یک کارگزار بورس در گفت و گو با نقدینه:

روزهای خوبی در انتظار بانک های بورسی است

نقدینه- مدیرعامل کارگزاری تامین سرمایه نوین با بیان این نکته که هم اکنون نمی توان اوضاع گروه بانکی را در بورس مثبت ارزیابی کرد، گفت: هم اکنون بانک ها از جمله گروه هایی هستند که در شرایط چندان مطلوبی قرار ندارند اما با توجه به اتفاقاتی که امسال در کشور رخ خواهد داد می توان پیش بینی کرد که روزهای بهتری برای این گروه در راه خواهد بود.

ساسان الله قلی  در گفت و گو با پایگاه خبری نقدینه تاکید کرد: اتفاقاتی که برای اقتصاد کشور در آینده نزدیک رخ خواهد داد، بیش از همه بانک ها را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

وی درباره عوامل تاثیر گذار بر عملکرد شرکت ها و صنایع بورسی اظهار داشت: عوامل مختلفی در کشور ما می تواند بر وضعیت شرکت ها و صنایع گوناگون تاثیر گذار باشد و در  شرایط کنونی اتفاقاتی که در حوزه سیاست بین الملل در حال رخ دادن است و همچنین مساله کاهش نرخ سود بانکی که مدتی است مطرح شده، از جمله مواردی است که می تواند تاثیرات مستقیم و غیر مستقیمی بر اوضاع سهام و عملکرد شرکت ها داشته باشد. ضمن این که کاهش ریسک سیستماتیک به خاطر رفع تحریم ها بر  تمامی صنایع کم و بیش تاثیر گذار خواهد بود.

این کارگزار بورس با اشاره به این که شاید بانک ها بیشترین تاثیر را از هر دو این جریانات بپذیرند، افزود: هم کاهش نرخ سود بانکی و هم برقراری مبادلات اقتصادی در سطح بین الملل که با رفع تحریم ها عملیاتی خواهد شد، می تواند تاثیر بسزایی در وضعیت بانک ها گذاشته و تحولات مثبتی را برای آنها و در نهایت برای سهام این گروه ایجاد کند.

https://naghdineh.ir/page/6159/
لینک مطلب :
چاپ print version