۸.۸ میلیارد دلار اعتبار ایران در بانک‌های هند محبوس است

معاون رییس جمهوری:

۸.۸ میلیارد دلار اعتبار ایران در بانک‌های هند محبوس است

نقدینه-معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار از اعتبارات ایران در کشور هند محبوس است.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، محمدباقر نوبخت روز جمعه در همایش ‘تدبیر در توسعه چهارمحال و بختیاری’ با بیان اینکه بخشی از پول ایران در کشورهای مختلف بلوکه شده است، اظهار داشت: اعتبارات کشور از محل فروش پول نفت و بخشی هم از مالیات تامین می شود.

به گفته وی، آزادی اعتبارات بلوکه شده ایران در گروی رفع تحریم های اقتصادی است.

سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: تیم مذاکره کننده هسته ای با تمام توان خود می کوشد و از حقوق ملت ایران دفاع می کند تا کشور به پیشرفت و توسعه برسد.

نوبخت تصریح کرد: استکبار و ابرقدرتهای جهانی به دنبال تحقیر و تحریم ایران و تفرقه افکنی بین ملت ایران هستند که با هوشیاری مردم این توطئه خنثی می شود.

وی افزود: نرخ رشد اقتصادی کشور در سالهای قبل منفی ۶.۸ درصد بود که با تلاش انجام شده در دولت یازدهم به مثبت ۴ درصد ارتقاء یافت.

نوبخت اضافه کرد: نرخ تورم۴۰ درصدی در کشور در دولت یازدهم به کمتر از۱۵ درصد کاهش یافت.

سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: برنامه توسعه۲۰ ساله کشور برای افق ۱۴۰۴ از سال ۸۴ تدوین و اجرایی شد اما در نیمه راه به اهداف عالی خود نرسید و در برخی بخشها نیز متوقف شد.

به گزارش ایرنا، معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به منظور شرکت در همایش ‘تدبیر در توسعه چهارمحال و بختیاری’ به شهرکرد سفر کرده است.

این همایش دو روزه با حضور مسوولان کشوری و استانی در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

https://naghdineh.ir/page/6043/
لینک مطلب :
چاپ print version