با وجود نرخ شکنی های مکارانه، سهم بازار خود را 1.2 درصد افزایش دادیم

مدیرعامل بیمه البرز:

با وجود نرخ شکنی های مکارانه، سهم بازار خود را 1.2 درصد افزایش دادیم

نقدینه- مدیرعامل بیمه البرز اعلام کرد: این شرکت با وجود رقابت شدید بین شرکت‌های بیمه و برخی نرخ شکنی های مکارانه در سال گذشته توانست سهم از بازار خود را ۱.۲ درصد افزایش دهد و از ۵.۶ به ۶.۸درصد ارتقاء دهد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، رسول تاجدار در گردهمايي ساليانه مديران،‌ سرپرستان و روساي شعب بیمه البرز افزود: صنعت بيمه هم اكنون با چالش هاي گوناگوني همچون كمبود سرمايه، ‌ذخاير و كمبود آموزش نيروي انساني و همچنين عدم درك صحيح مسوولان از اين صنعت مواجه است كه در اين شرايط شركت هاي بيمه بايد نسبت به حفظ تعادل و انتخاب ريسك دقت لازم را داشته باشند تا با ورشكستگي مواجه نشوند .
وي ادامه داد: البته در اين شرايط نه چندان مناسب ، اصلاح قانون بيمه شخص ثالث كه بررسي آن در مجلس  آغاز شده است از اتفاقات خوب و مهم صنعت بيمه در سال گذشته بود كه اميدواريم چارچوب هاي اين قانون طوري پايه ريزي شود كه منافع همه ذي‌نفعان شركت هاي بيمه را تامين كند.
مديرعامل بيمه‌البرز همچنين اجراي طرح بيمه سلامت از سوي وزارت بهداشت را يك اقدام مناسب و بسيار خوب دانست كه با اجراي آن و كاهش سهم روستائيان از حق بيمه پرداختي به پنج درصد و شهرنشينان به هفت درصد،‌ دولت قدم بزرگي در تامين رفاه مردم برداشته است ولي بايد منابع تامين آن، به طور كامل مشخص شود.
به گفته وي، اثرات اين طرح در سال جاري نمود بيشتري پيدا خواهد كرد . در اين ميان شركت‌هاي بيمه بايد از ارايه نرخ هاي غير فني و اطلاعات نادرست پرهيز كنند.
تاجدار درباره عملكرد سال گذشته بيمه‌البرز توضيح داد: سال گذشته با وجود رقابت هاي شديد بين شركت‌هاي بيمه،‌ بحمداله بيمه‌البرز توانست پورتفوي خود را حفظ كند. همچنين تركيب پورتفوي بيمه‌البرز يك تركيب بهينه است و سهم بيمه شخص ثالث از سبد پورتفوي اين شركت تنها ۴۶ درصد است .
وي در عين حال تاكيد كرد: جذب پورتفوي از سوي شركت هاي بيمه بايد عقلايي صورت گيرد و افزايش سهم بازار بايد با حفظ تركيب پورتفوي بهينه و مانده عملياتي مناسب همراه باشد .
مديرعامل بيمه البرز با اعلام اينكه تركيب پورتفوي سرمايه گذاري اين شركت هم مناسب است ، گفت: يكي از ابزار ارزيابي تركيب بهينه پورتفوي در بخش سرمايه گذاري ها، شاخص بورس است كه بيمه البرز در بين ۳۵ شركت سرمايه گذاري با وجود دارا بودن كم ترين منابع انساني در اين بخش،‌ كم‌ترين كاهش را در بازار بورس داشته است.
وي بر لزوم نظارت سيستماتيك بر فعاليت بيمه‌گري تاكيد كرد و گفت: بيمه البرز پيشتاز استفاده از فناوري اطلاعات در صنعت بيمه كشور است .

محمدرضا تقوايي،‌ رييس هيات مديره‌ بيمه البرز نيز در گردهمايي مذكور ضمن ارايه و تحليل آمار عملكرد اين شركت از سهم كنوني اين شركت از بازار بيمه ابراز خرسندي كرد و گفت : بيمه البرز استحقاق داشتن سهم دوم در بازار بيمه را دارد كه اميد است در برنامه ميان مدت پنج ساله بتوانيم سهم بازارمان را افزايش دهيم .
كاووس رييسي،‌ عضو هيات مديره بيمه البرز در گردهمايي سالانه مديران و روساي شعب اين شركت ،‌ تاكيد كرد : آينده سياسي كشور ،‌آينده روشني است و به زودي روابط بين الملل كشور بهبود خواهد يافت.
وي ادامه داد: در پي بهبود روابط سياسي و بين‌المللي تبعاً‌ روابط اقتصادي هم گسترش پيدا خواهد كرد و فعالان اقتصادي از جمله بيمه البرز بايد خود را براي حضور در حوزه بين الملل آماده سازند.
وي افزود: صنعت بيمه در حوزه داخلي نيز بايد به فرهنگ سازي بيمه بپردازد كه يكي از اصول اوليه و مهم در اين بخش،‌ رعايت اصل مشتري مداري و تكريم ارباب رجوع است.
اين گزارش حاكي است ‌گردهمايي سالانه مديران،‌ سرپرستان و روساي شعب شركت بيمه البرز با حضور مديرعامل،‌ اعضاي هيات و مديران و روساي شعب اين شركت وبا هدف ارزيابي عملكرد سال گذشته و تشريح و ابلاغ سياست‌هاي كلي اين شركت در سال جاري طي روزهاي ۱۶ و۱۷ ارديبهشت در شيراز برگزار شد.

https://naghdineh.ir/page/5912/
لینک مطلب :
چاپ print version