سوءاستفاده دلالان مسکن از زمزمه کاهش نرخ سود بانکی

قیمت ها افزایش یافت

سوءاستفاده دلالان مسکن از زمزمه کاهش نرخ سود بانکی

نقدینه- همزمان با زمزمه‌های کاهش نرخ سود بانکی بسیاری از مالکان واحدهای مسکونی فرصت را غنیمت شمرده و قیمت واحدهای استجاری خود را چند برابر کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، مالکانی که در سال‌های گذشته از مستاجران خود خواستار ودیعه‌های چند ده میلیون تومانی بودند این روزها اجاره‌های خود را میلیونی کرده‌اند. این در حالی است که رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران چندی پیش گفته بود: قیمت اجاره و رهن امسال افزایش چندانی نخواهد یافت و ماه اردیبهشت شاهد بازاری پررونق خواهیم بود.
در همین راستا؛ حسام عقبایی با بیان اینکه وضعیت بازار مسکن در سال ۹۴ پایدار خواهد بود، گفت: در دو سال گذشته سعی کرده‌ایم خیز خروج از رکود بازار مسکن را برداریم که این امر امسال با سرعت بیشتری پیگیری خواهد شد.
رییس اتحادیه املاک کشوری تصریح کرد: در بهار ۹۴ وضعیت معاملات چشمگیر خواهد بود و اردیبهشت را ماه طلایی فصل بهار برای بازار مسکن می‌دانیم.
عقبایی توضیح داد: از ابتدای تابستان بازار مسکن رونق بیشتری خواهد گرفت اما این رونق به معنای گرانی قیمت مسکن نخواهد بود.
وی با اشاره به اینکه افزایش نامتعادل قیمت مسکن نه به نفع مالک و نه به نفع خریدار است، گفت: با پایداری بازار مسکن در فصل بهار از افزایش نامتعادل قیمت‌ها جلوگیری می‌شود.
رییس اتحادیه املاک کشوری خاطرنشان کرد: بازار مسکن در فصل بهار ظرفیت افزایش قیمت ندارد و با پایدار بودن قیمت‌ها بهترین زمان برای خرید مسکن به شمار می‌رود.
در همین راستا، بسیاری از مشاوران املاک از افزایش ۲۰ درصدی قیمت اجاره پیش از رسیدن فصل نقل و انتقال و جابه‌جایی خبر دادند و معتقد هستند که میزان نرخ اجاره در فصل تابستان نیز ۴۰ درصدی افزایش می‌یابد.
یکی از مشاوران املاک واقع در منطقه سردار جنگل با اشاره به اینکه از ابتدای فرودین ماه میزان نرخ اجاره ۲۰ درصد بالا رفته است، افزود: در طی یک ماه گذشته بسیاری از مالکان خواستار افزایش نرخ اجاره بوده‌اند.
وی افزود: حتی مستاجرانی که قراردادهای خود را تمدید کرده‌اند نرخ اجاره خود را ۱۵ تا ۲۰ درصدی افزایش داده‌اند.
مشاور املاک دیگری درخصوص افزایش نرخ اجاره گفت: سال گذشته در محدوده گلستان و سردار جنگل واحدی حدود ۸۰ متری، ۵۰ میلیون تومان ودیعه و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اجاره بود در صورتی که امسال میزان دریافت ودیعه ۶۰ میلیون تومان و میزان اجاره به یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده است.
مشاور املاک دیگری توضیح داد: با وجود اینکه نرخ تورم کاهش یافته اما میزان نرخ اجاره نه تنها کاهش نیافته بلکه مالکان میزان اجاره را ۲۰ تا درصد ۳۰ درصد افزایش داده‌اند.
یک کارشناس املاک دیگری اظهار داشت: متاسفانه به دلیل افزایش قیمت مصالح ساختمانی میزان ساخت و ساز بسیار کاهش یافته و بر خلاف این موضوع میزان تقاضا چندین برابر گشته و همین موضوع زمینه‌ساز رشد قیمت‌ها شده است.
مشاور املاک دیگری واقع در منطقه ملاصدرا با اشاره به اینکه قیمت اجاره در این دو ماه تغییری نکرده است، افزود: در فصل تابستان قیمت اجاره ۲۰ تا ۴۰ درصد افزایش می‌یابد.
یک کارشناس ملک هم گفت: قیمت اجاره در حال حاضر بالا رفته و تا سه ماه دیگر به طور قطع بیش از ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.
براساس این گزارش، این روزها بازار مسکن که به گفته بسیاری از کارشناسان و مسولان بازار طلایی و خوبی خواهد بود حال و هوای چندان خوبی ندارد.

https://naghdineh.ir/page/5558/
لینک مطلب :
چاپ print version