بهای تمام شده پول در بانک های دولتی از خصوصی ها بیشتر نیست

مدیرعامل بانک ملی:

بهای تمام شده پول در بانک های دولتی از خصوصی ها بیشتر نیست

نقدینه-مدیرعامل بانک ملی ایران تاکید کرد: بانک های دولتی به دلیل رویکردهای سنتی نیروی انسانی نسبتا بیشتری در مقایسه با بانک های خصوصی دارند اما هزینه تمام شده خدمات پولی در بانک های دولتی بیشتر نیست و حتی با نرخ سود کمتری تسهیلات می دهند.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، عبدالناصر همتی گفت: بانک های دولتی هم بنگاه اقتصادی محسوب می شوند و باید به فکر هزینه بهینه و همچنین تخصیص بهینه منابع خود باشند و با سودآوری بتوانند دامنه فعالیت های خود را توسعه دهند.
وی این تفکر را که بانک های دولتی چون دولتی هستند زیاد به سود و زیان توجه نمی کنند، رد کرد و افزود: هویت بنگاه اقتصادی ایجاب می کند که برای توسعه فعالیت های خود به سودآوری برسد و باید علاوه بر مدیریت کارآمد به کارآیی جمع آوری و تخصیص منابع هم بیندیشد.
همتی گفت: در بانک ملی ایران هم همه تلاش ما این است که بر مبنای شاخص های سودآوری فعالیت های خود را توسعه دهیم و هزینه خدمات پولی ما در مواردی کمتر از بانک های خصوصی است.
وی افزود: البته بانک های خصوصی به دلیل اینکه در شرایط جدید شکل گرفته اند نیروی انسانی کمتری جذب می کنند که می تواند به کاهش هزینه ها کمک کند اما این تصور که هزینه تامین پول و پرداخت تسهیلات در بانک های دولتی بیشتر از بانک های خصوصی باشد ، واقعیت ندارد و در مواردی بهای تمام شده خدمات پولی بانک های دولتی حتی کمتر از بانک های خصوصی است.
رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی گفت: بانک های دولتی حتی با نرخی پایین تر از بانک های خصوصی تسهیلات می دهند و تسهیلات تکلیفی هم دارند و در خیلی از بانک های خصوصی قیمت تمام شده پول بالاتر است.

https://naghdineh.ir/page/4538/
لینک مطلب :
چاپ print version