پیشنهاد  وزیر کار برای تعیین حداقل مزد 94

یک نماینده کارگری خبر داد:

پیشنهاد وزیر کار برای تعیین حداقل مزد 94

نقدینه-یک نماینده کارگری با اشاره به نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره نحوه تعیین حداقل مزد 94، گفت: برگزاری نشست های هم اندیشی برای نزدیک شدن نظرات کارفرمایی و کارگری از جمله این پیشنهادات است.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، با وجود حضور 3 وزیر در نشست شورای عالی کار بازهم تعیین حداقل مزد 94 کارگران به نتیجه نرسید تا جامعه کثیری از کارگران همچنان در انتظار تصمیم این شورا بمانند.
در این نشست ، انتقادات بسیاری در مورد عدم تخصیص یارانه تولید، تسهیلات ارزان قیمت و تاخیر در پرداخت مطالبات پیمانکاران توسط نمایندگان کارفرمایی حاضر مطرح شد.
محمدرضا راهداری زاده عضو مجمع نمایندگان کارگران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه نشست بعدی شورای عالی کار برای تعیین حداقل مزد 94، هفته چهارم اسفند برگزار خواهد شد، اظهار داشت: زمان قطعی برگزاری نشست بعدی تا روزهای بعد مشخص خواهد شد.
وی با اشاره به نظر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره نحوه تعیین حداقل مزد 94، تاکید کرد: وزیر معتقد بود که برای نزدیک کردن نظرات نمایندگان کارگری و کارفرمایی نشست های هم اندیشی برگزار شود.
به گزارش فارس، هم اکنون اختلاف 40 درصدی میان پشنهاد نمایندگان کارگری و کارفرمایی وجود دارد به طوری که نمایندگان کارگری جبران 366 هزار و 900 تومان عقب ماندگی و نمایندگان کارفرمایی افزایش حداقل مزد مطابق تورم (15 درصد) را خواستارند.
 

https://naghdineh.ir/page/4389/
لینک مطلب :
چاپ print version