رتبه نخست شرکت توسعه دیدار ایرانیان در بین 500 شرکت برتر ایران

در گروه انبوه‌سازی، املاک و مستغلات به دست آمد

رتبه نخست شرکت توسعه دیدار ایرانیان در بین 500 شرکت برتر ایران

نقدینه-شرکت توسعه دیدار ایرانیان متعلق به گروه مالی دی در گروه انبوه‌سازی، املاک و مستغلات هفدهمین دوره رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران حائز رتبه اول شد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، در این همایش که 500 شرکت برتر ایران مورد بررسی قرار گرفته‌اند، شرکت توسعه دیدار ایرانیان از زیر مجموعه گروه مالی دی توانست در این گروه بالاتر از 100 شرکت برتر ایران قرار بگیرد.
مهندس سیدهادی حسینی‌فر ـ مدیرعامل شرکت دیدار ایرانیان ـ در این زمینه با اشاره به اینکه بانک دی (هلدینگ) با رشد فروش 270 درصد در صدر رتبه‌بندی 100 شرکت برتر امسال قرار گرفته است، اظهار کرد: امید است با تلاش کلیه عوامل و دست اندرکاران شرکت توسعه دیدار ایرانیان بتواند سهم کوچکی از خدمت رسانی به هموطنان عزیز در رشد و توسعه ایران اسلامی داشته باشد.
وی ابراز امیداوری کرد که در سال‌های آتی نیز شاهد رشد و ارتقای بانک دی و شرکت توسعه دیدار در بین بانک‎ها و شرکت‎های دیگر باشیم.
نتایج رتبه‌بندی سال 1393 در حالی منتشر شده که در گزینش شرکت‌های برتر ایران سال‌هاست که معیار فروش مبنای انتخاب قرار گرفته است. رقم فروش در مورد کلیه شرکت‌ها رقم فروش خالص و در مورد بانک‌ها و موسسات مالی جمع درآمد مشاع و غیرمشاع (بهره‌ای و غیربهره‌ای) است.
از آنجایی که میزان اثرگذاری فعالیت یک بنگاه اقتصادی در ابعاد اقتصاد ملی، رابطه مستقیمی با میزان فروش شرکت دارد، گزینش و رتبه‌بندی شرکت‌ها در مرحله اول بر اساس شاخص «حجم فروش» صورت می‌گیرد. با توجه به عمومیت فهرست شرکت‌های برتر ایران و وجود انواع شرکت‌های تولیدی و خدماتی شرکت‌کننده در این رتبه‌بندی، جهت همگن کردن رقم فروش این شرکت‌ها، در مورد اکثر شرکت‌های تولیدی و خدماتی رقم فروش خالص آنها منظور می‌شود، در مورد بانک‌ها از مجموع درآمدهای مشاع و غیرمشاع آنها استفاده می‌شود.
پس از گزینش و رتبه‌بندی شرکت‌ها بر اساس شاخص «میزان فروش»، این شرکت‌ها بر اساس میزان فروش به دسته‌های صدتایی تقسیم می‌شوند و شرکت‌های هر دسته بر اساس 27 شاخص دیگر در دسته‌بندی‌های «شاخص‌های اندازه و رشد شرکت»، «شاخص‌های سودآوری و عملکرد»، «شاخص‌های صادرات»، «شاخص‌های نقدینگی»، «شاخص‌های بدهی» و «شاخص‌های بازار» مقایسه و رتبه‌بندی می‌شوند.
در هفدهمین دوره رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران، بانک دی(هولدینگ) با رشد فروش 270 درصدی در صدر 100 شرکت برتر ایران به لحاظ رشد قرار گرفت. همچنین برای نخستین بار با رتبه 66 ضمن برتر شدن در میزان صعود به لیست 100 شرکت برتر ایران راه یافت

https://naghdineh.ir/page/4258/
لینک مطلب :
چاپ print version