دولت در پی ایجاد شوک ارزی در بازار نیست

عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار:

دولت در پی ایجاد شوک ارزی در بازار نیست

نقدینه- عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار گفت: پیش بینی ما این است که اگر بانک مرکزی با همین روندی که الان حرکت می‌کند، ‌در سال 94 هم حرکت کند، شوکی در قیمت‌های ارزی سال 94 به‌وجود نمی‌آید.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، محمدرضا پورابراهیمی  افزود: گمانه‌زنی‌هایی می‌شود که دولت بی‌علاقه نیست شوک ارزی اتفاق بیفتد، زیرا درآمدهایش را با نرخ ارز آزاد حساب می‌کند و می‌تواند از این محل افزایش درآمد داشته باشد،‌ اما در اینجا بحث تورم پیش می‌آید که دولت نمی‌خواهد دچار تبعات افزایش نرخ تورم شود، بنابراین درپی آن نیست تا شوک در بازار ارز ایجاد شود.

وی ادامه داد: با توجه به نرخ تورم 15 درصدی آمادگی را داریم تا بزودی کاهش نرخ سود سپرده را برحسب کاهش تورم در شورای پول و اعتبار تصویب کنیم.

رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس با تاکید براینکه طبق توافقات صورت گرفته، قرار شده است با توجه به میزان تورم،‌ نرخ سود بانکی تغییر کند، به اقتصادنیوز گفت: اکنون با توجه به روند کاهشی نرخ تورم باید زمینه برای کاهش سود سپرده ها فراهم شود.

وی افزود: اگر ثبات در کاهش نرخ تورم برای دوره شش ماهه ماندگار شود قطعا باید نرخ سود سپرده‌ها پایین آید و این موضوع به نفع خود بانک‌ها هم است. زیرا سرمایه در گردش آنها نیز آزاد می‌شود.



این عضو ناظر شورای پول و اعتبار اظهار کرد: تعادل در بحث مصارف نسبت به منابع در حال حاضر به مساوی‌ترین میزان خود رسیده است. یعنی ما از یک طرف بحث نفت و صادرات غیرنفتی داریم. اگر با توجه به میزان منابع و مصارف‌مان، ‌بحث شوک ارزی را تحلیل کنیم،‌ میزان شوک ارزی که پیش‌بینی می‌شد آخر امسال یا ابتدای سال 94 اتفاق بیافتد،‌ نخواهیم داشت.
 

https://naghdineh.ir/page/4188/
لینک مطلب :
چاپ print version