ملی شو، گامی دیگر به سوی تحول دیجیتال بانک ملی ایران

*مسعود خاتونی

ملی شو، گامی دیگر به سوی تحول دیجیتال بانک ملی ایران

تحول دیجیتال به معنای به کارگیری، توسعه و حاکم کردن فناوری های دیجیتال برای ایجاد بهبود در عملکرد سازمان و تغییرات بنیادین و تدریجی در اصول و منطق کسب وکار، نه تنها بر فرآیندهای عملیاتی کسب و کار تأثیر می گذارد بلکه محصولات، ساختار سازمانی و نیز مفاهیم مدیریتی سازمان را نیز تحت تأثیر قرار می دهد.

در بستر چنین تحولی، سازمان ها با پیامدهایی نیز روبرو خواهند شد. از جمله این پیامدها می توان به مسطح تر شدن سازمان ها، افزایش دسترسی پذیری ابزارهای فناورانه جهت ارزیابی تصمیم سازی های سازمان و تسهیل انتقال شایستگی ها و افزایش قابلیت جابجایی و انعطاف پذیری اشاره کرد.

امروزه تحول دیجیتال بر روی جنبه های مختلف کسب و کار اثر می گذارد. این آثار نه تنها بر روی فرآیندهای اجرایی که بر روی مدل های کسب و کار و مدل های درآمدی نیز کاملاً مشهود است. لذا لازم است مدل های کسب و کاری بازسازی و فناوری های نو و خلاقانه که ناشی از تحول دیجیتال است در مدل های فعلی به کارگیری شود.

یکی از مهم ترین عواملی که موجب موفقیت صنعت بانکداری می شود، توجه ویژه به نگاه مشتری و ارتباط دادن مشتریان با محصولات تحول یافته و کسب وکارهای نو است. تمرکز صنعت بانکی به تحول دیجیتال و ارائه محصولات روزآمد و تغییر کسب و کارهای سنتی به کسب و کارهای نوین موجب افزایش بهره وری و بازدهی مناسب بوده و دستیابی به بازارهای جدید و بهینه سازی زنجیره تأمین و ایجاد زنجیره های نو می تواند صنعت بانکداری را در شرایط مطلوب قرار دهد.

همه ما خواهیم پذیرفت که فناوری های تحول آفرین، جوامع بشری را محاصره کرده اند و این فناوری ها در زندگی روزمره افراد نقش بی بدیلی دارند.

بانک ملی ایران در چند سال اخیر همه همت و تلاش خود را بر حضور و استقرار تحول دیجیتال قرار داده و تلاش می کند کسب و کارهای خود را بر مبنای فناوری و تکنولوژی روزآمد حرکت داده و متمرکز کند.

قطعاً حضور ما در کسب تکنولوژی، آینده ما را تضمین کرده و شجاعت ورود در پروژه های حاکمیتی میتواند مقدمه ای بر شکل گیری و استقرار دولت الکترونیک باشد. این تکنولوژی از جمله مواردی است که بانک ملی ایران به آن توجه ویژه داشته و تلاش می کند مسیر تحول دیجیتال با حضور فرزندان نخبه و خلاق این مرز و بوم به سرانجام برسد.

«ملی شو» گوشه ای از تفکر و نگاهی است که به آن اشاره شد. حضور صاحبنظران صنعت بانکی و فناوری به ما کمک می کند تا خودمان را محک بزنیم، نقاط قوت و ضعف را مشخص کنیم و برای آینده بهتر آماده شویم.

*عضو هیات مدیره بانک ملی ایران

https://naghdineh.ir/page/41581/
لینک مطلب :
چاپ print version